نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 10:06

مسمومیت ۲۴ مازندرانی با استنشاق گاز منوکسیدکربن

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۸ ماهه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۶ درصدی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی صبح امروز شنبه ۹دی ماه در جمع خبرنگاران با هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گازسوز، اظهار کرد: در ۸ماهه امسال ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۰ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی افزود: براساس آمار نوشهر، نور و قائم‌شهر هر کدام  با ۴، آمل و تنکابن هر کدام با ۳، سیمرغ با ۲ به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های رامسر، چالوس ،بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: آبان با ۷، فروردین با ۵ به‌ترتیب بیشترین و ماه‌های خرداد، مرداد و مهر هر کدام با ۲فوتی کمترین آمار منوکسید کربن را داشتند.

* اقدامات لازم هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن

مدیرکل پزشکی قانونی استان با درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند، تصریح کرد: بهترین راهکار هنگام برخورد با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است.

عباسی اضافه کرد: بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند.

وی گفت: باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620240

مهمترین اخبار ایران و جهان: