نیوز سیتی!
12 فروردین 1403 - 00:28

اسماعیل‌پور: حضور کامل کشتی آزاد در المپیک کار راحتی نیست

دارنده دو نشان نقره و برنز کشتی جهان می‌گوید، حضور تیم کشتی آزاد با ترکیبی کامل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس کار ساده‌ای نیست.

مسعود اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره سه سهمیه‌ای که کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی بلگراد نگرفت و حالا در گزینشی آسیایی دنبال کسب آن است، اظهار داشت: قبل از المپیک لندن هم همین شرایط بود، آن موقع البته 7 وزن داشتیم که در سه وزن سهمیه نگرفته بودیم. من، احسان لشگری و پرویز هادی به مسابقه گزینشی قاره‌ای رفتیم که من و احسان سهمیه را گرفتیم، اما سهمیه سنگین وزن مرحله بعد گرفته شد. در المپیک قبلی هم سه سهمیه مانده بود که بچه‌ها در مسابقات گزینشی آسیایی آن را گرفتند.

وی ادامه داد: مطمئناً همه برنامه‌ریزی فدراسیون و کادر فنی بر این است که سه سهمیه را در همین مسابقات گزینشی آسیایی بگیریم. فکر می‌کنم غیر از این سه وزن، در سایر اوزان هم نفرات اصلی قرار است در رقابت‌های قهرمانی آسیا کشتی بگیرند.

عنواندار کشتی جهان در پاسخ به این سؤال که «فکر می‌کنید کشتی آزاد بتواند با سهمیه کامل در این دوره رقابت‌های المپیک شرکت کند؟»، تصریح کرد: ان‌شاءالله که بتوانند بگیرند، اما اصلاً کار راحتی نیست. بحث سهمیه گرفتن یک موضوع است و کسب مدال در بازی‌های المپیک موضوعی دیگر. همه ما برای کشتی دعا می‌کنیم و کسی بدِ این تیم را نمی‌خواهد. کاری به اشخاص نداریم، بچه‌ها زحمت می‌کشند و مهمترین چیز، موفقیت آنهاست که نتیجه تلاش‌شان را بگیرند. ما دانش‌آموخته مکتب رسول خادم هستیم. آن زمان که ما تمرین می‌کردیم، رسول خادم یک چیز خوب به ما یاد داد. او می‌گفت برای همدیگر خوب بخواهید که خدا برای شما خوب بخواهد.

اسماعیل‌پور درباره اینکه شانس کسب سهمیه در کدام اوزان آسیایی بیشتر است، تأکید کرد: حریفان بچه‌ها را کامل نمی‌شناسم، ولی اگر طبق آن نتیجه‌ای که در بازی‌های آسیایی به دست آمد صحبت کنیم، در 57 کیلو نماینده ما مدال نگرفت و در 74 کیلو یونس امامی اول شد، در 97 کیلوگرم هم تاج‌الدینوف بحرینی سهمیه‌اش را گرفته و فکر می‌کنم برای سهمیه گرفتن کار سختی در این وزن نداشته باشیم. احمد جوان را به اسم می‌شناسم، اما کشتی‌هایش را ندیدم. بعد از رفتن رسول خادم و محمد طلایی، من هم از کشتی فاصله گرفتم و هر چند تمرین می‌دهم، اما برای تماشای هیچ مسابقه‌ای به سالن نرفتم.

وی در مورد چرایی فاصله گرفتنش از کشتی هم به تسنیم گفت: درگیر کار و زندگی خودم بودم و یک مقدار هم پیگیر درمان دستم شدم و احساسم این بود که دیگر برای کسی مهم نیست و کسی پیگیرم نشد. البته حالا دیگر دستم خوب شده است و یک عمل هم تابستان گذشته داشتم که خدا را شکر نتیجه داد و مشکلی در دستم ندارم. حالم خوب است و سر و کله زدن با کشتی‌گیران نونهال در این دوران سخت زندگی حالم را خوب می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692984

مهمترین اخبار ایران و جهان: