نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:49

سازمان بازرسی از تعطیلی 200 واحد تولیدی جلوگیری کرد

قائم مقام سازمان بازرسی از جلوگیری تعطیلی 200 واحد تولیدی در سطح کشور با پیگیری‌های سازمان بازرسی در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد رحمانیان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی اظهار داشت: سازمان بازرسی در راستای حمایت از تولید و فعالان صنعت در نیمه سال جاری از تعطیلی 200 واحد تولیدی جلوگیری کرده و بیش از 100 واحد غیرفعال را نیز فعال کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور همچنین به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی موفق شده با حرکت در مسیر موضوع محوری به جای محیط محوری  گلوگاه‌های فساد را شناسایی و مسدود کرده است.

قائم مقام سازمان بازرسی از شناسایی 200 گلوگاه‌  فساد در کشور خبر داد و گفت: اصلاح رویه‌های پیشگیری از وقوع جرم  اقدام ارزشمند دیگری بوده که این سازمان موفق به انجام آن شده است.

رحمانیان  در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: برای بقا و حفظ حیات انقلاب باید دستاوردهای نظام و انقلاب را به درستی به جوانان و نوجوان بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه همه موظف به پاسداری از دستاوردهای شهدا و امام راحل هستیم، گفت: اگر به درستی مردم و نسل جوان را به دستاوردها و برکات انقلاب آشنا کنیم به خوبی می‌توانیم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

قائم مقام سازمان بازرسی رسیدن به قدرت دفاعی در حوزه نظامی و برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را  از جمله دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی حاصل تدبیرهای عالمانه مقام معظم رهبری و همدلی و انسجام مردم، بیداری و هشداری ملت‌ و مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان است.

رحمانیان نظارت بر حسن جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را رسالت مهم سازمان بازرسی دانست و گفت:  فساد یک امر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که در همه حکومت‌ها و ساختارهای اداری وجود دارد، اما آنچه مهم است نوع برخورد و مواجه دولت‌ها با فساد  است که در نظام جمهوری اسلامی ترکیبی از اقدامات سلبی و ایجابی است.

وی زیرسوال رفتن مطلوبیت نظام حاکمیت اداری را از عواقب فساد دانست و تصریح کرد: فساد موجب به خطر افتادن سرمایه اجتماعی  شده و منافع عمومی کشور را متزلزل  می‌کند، بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به جد با امر فساد مقابله و برخورد و پیشگیری کنند.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655784

مهمترین اخبار ایران و جهان: