نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 14:48

کلنگ پروژه ۱۸۹ واحد مسکونی در شهر انارک نایین بر زمین زده شد

امام جمعه نایین گفت: نمونه‌ای از اقدام امیدآفرینی کلنگ‌زنی پروژه ۱۸۹ واحد مسکونی در شهر انارک است که وقتی مردم این موارد را ببینند امیدوار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین با تقدیر و تشکر از همت و هوشیاری مسؤولان شهرستان برای حضور به موقع، کمک به مردم و کنترل و مدیریت حادثه سیل دیروز، اظهار کرد: هر کسی و هر مجموعه‌ای که به ایران، منافع ملی، بهبود معیشتی، پیشرفت و عزت ملی علاقه‌مند است باید همه سعی و تلاش خودش را در تقویت ایمان و امید مردم به کار بگیرد که این خواسته مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امیدآفرینی سه بعد و سه محور مهم امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی دارد که بسترساز امید در جامعه هستند و جامعه‌ای که در آن امنیت یا احساس امنیت در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وجود داشته باشد امید هم جریان خواهد داشت.

مطهرخو تصریح کرد: امید به کار، تحصیلات عالیه و سرمایه‌گذاری کردن در گرو این است که مردم بدانند آینده و ثروت‌شان در امنیت است و هر جا به نسخه‌های نجات بخش امامین انقلاب توجه شده است، این امنیت و کارآمدی و اعتماد اجتماعی رخ داده است.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه امیدآفرینی وقتی در جامعه رخ می‌دهد که اقداماتی توسط مسؤولان صورت بگیرد، بیان کرد: نمونه‌ای از اقدام امیدآفرینی کلنگ‌زنی پروژه ۱۸۹ واحد مسکونی در شهر انارک است که وقتی مردم این موارد را ببینند امیدوار می‌شوند.

وی ادامه داد: برای امیدآفرینی در ساحت عمل باید مسؤولان اقدام و حرکت کنند و در ساحت احساس امید و نشاط، رسانه‌ها باید کار کنند که توقع ما از رسانه‌های جبهه انقلاب است.

مطهرخو با بیان اینکه دستیابی سپاه به موشک هایپرسونیک نمونه امیدآفرینی در مقطع ملی است، گفت: این دستاورد بسیار بزرگی است که فقط در اختیار سه کشور روسیه، چین و آمریکا بود و امروز جمهوری اسلامی ایران با اراده خداوند به این قدرت دست پیدا کرد و باعث ایجاد امید و نشاط فراوان بین مردم شد و در جهان بازتاب بسیاری داشت.

امام جمعه نایین با اشاره به روز محیط زیست، بیان کرد: نگاه به محیط زیست در اسلام، معارف دینی و منطق پیشوایان و امامین انقلاب بسیار عمیق و راهبردی است تا جایی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام در ۱۵ بند مفصل به بحث محیط زیست پرداختند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مسائل سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده اما به آن بی‌توجهی نشده است و در موضوع محیط زیست نیز همینطور بوده که تاکنون ۴۷درصد این سیاست‌ها اجرایی و ۵۳ درصد روی زمین مانده است.

مطهرخو تصریح کرد: رفتار با محیط زیست باید به فرهنگ مردم تبدیل شود و گروه‌های جهادی، انجمن‌ها، نهادهای انقلابی و رسانه‌های جبهه انقلاب باید برای این امر اقدام کنند.

امام جمعه نایین گفت: با توجه به ظرفیت محیط زیست شهرستان نایین توصیه من به فرماندار این است که تشکیل کارگروه ویژه برای محیط زیست در دستور کار قرار گیرد و توجه به ۱۵ بند سیاست کلی محیط زیست در اولویت باشد.

وی با اشاره به روز صنایع دستی و فرش، بیان کرد: از مسؤولان مرتبط می‌خواهیم که به صنایع دستی و به ویژه قالی نایین که سال‌ها است بسیار کم فروغ شده، توجه کنند و به هر طریقی که می‌توانند مجدد آن را احیا کنند.

مطهرخو با اشاره به روز گل و گیاه و کمبود گل‌کاری در این شهرستان، گفت: با کمی همت و سرمایه‌گذاری حداقلی، مردم نایین می‌توانند از این نعمت برخوردار شوند و می‌طلبد که برنامه‌ای توسط فرمانداری برنامه‌ریزی شود تا مثل روز درختکاری مردم همت کنند و گل و گیاه بکارند.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272962

مهمترین اخبار ایران و جهان: