نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 11:57

امام جمعه سنندج: ارزش‌های بومی الگوی کامل حجاب و عفاف است

امام جمعه سنندج بر احیای ارزش‌های فرهنگی و بومی به عنوان الگوی کامل حجاب و عفاف تاکید کرد.

احیای ارزش های فرهنگی و بومی در دستور کار قرار گیرد امام جمعه سنندج با بیان اینکه احیای ارزش های فرهنگی و بومی که الگوی کامل حجاب و عفاف است باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید برای جمعیت روستاها و شهر بر اساس بوم منطقه برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف، اظهار کرد: دین اسلام پاسخگوی تمام سوالات و نیازهای زندگی بشریت است و هیچ دینی به وسعت این دین الهی برای زندگی بشریت برنامه ندارد.

وی عنوان کرد: دین اسلام برای تمام زوایای زندگی بشری برنامه دارد و از حقوق انسان‌ها دفاع کرده است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز جهان کفر در برابر عظمت و کرامت دین اسلام ناتوان مانده و یکی از مهم‌ترین دلایل دشمنی آنان با مسلمانان همین جایگاهی است که اسلام به بشریت داده است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توان نیروی انسانی متخصص، جوان، صاحب‌ نظر و درک، راهکارهای عبور از مشکلات و تنگناها را پیدا کرد و با اجرای آن جامعه را از این چالش‌ها به سلامت عبور دهیم.

ماموستا رستمی به فرهنگ و اهمیت آن در جامعه بشری گریزی زد و افزود: فرهنگ از مسائل بسیار مهم در زندگی بشریت است و نقش مهمی در توسعه و ارتقای تمام بخش‌ها و حوزه‌های زندگی بشری دارد.

وی اضافه کرد: باید با شناخت فرهنگ‌های مختلف و حفظ فرهنگ خود که در اصل هویت ما را تشکیل می‌دهد مسیر توسعه در تمام حوزه‌ها را فراهم سازیم.

امام جمعه سنندج افزود: تبلیغ و تلاش در مسیر توسعه و تقویت فرهنگ از وظایف اصلی علما است لذا باید فضای مجازی را به خوبی هدایت کرد و با تولید محتواهای ارزشمند زمینه‌ساز تقویت فرهنگ و احیای ارزش‌های فرهنگی در جامعه شد.

وی تاکید کرد: در کنار مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی، باید برطرف‌کردن همزمان سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را هم در برنامه قرار داد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: احیای ارزش‌های فرهنگی و بومی که الگوی کامل حجاب و عفاف است باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: عفاف مسئله مهم‌تر از حجاب است، البته حجاب و عفاف تنها مربوط به بانوان نیست مردان جامعه نیز باید به وظایف خود در رعایت حجاب و عفاف عمل کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243962

مهمترین اخبار ایران و جهان: