نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:34

حمایت کمیته امداد از خانواده‌های پرنوزاد پایتخت

معاون کمیته امداد تهران از حمایت کمیته امداد از خانواده‌های پر نوزاد پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد در حوزه حمایت‌های اجتماعی کمک به تأمین هزینه‌های مورد نیاز خانواده‌های پرنوزاد (سه قلو و بیشتر) نیازمند واجد شرایط است، گفت: در قالب این خدمت بخشی از هزینه‌های این گروه از جامعه هدف به صورت کمک‌های بلاعوض و معوض ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، ۵۰ خانوار دارای فرزند سه قلو و یک خانواده دارای فرزند چهارقلو بوده که پس از بررسی از خدمات این نهاد در قالب کمک معیشت بلاعوض، کمک هزینه خرید مسکن و وام خرید مسکن بهره‌مند شدند.

مرادی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱، ۷۶۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت بلا عوض، ۸۰۰ میلیون تومان کمک هزینه بلا عوض خرید مسکن برای ۸ خانواده و ۲۴۰ میلیون تومان وام خرید مسکن برای ۸ خانواده پر نوزاد متقاضی وام خرید مسکن پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به تعداد پرونده‌های در دست اقدام سال ۱۴۰۲، گفت: از ابتدای سال جاری نیز ۲۵ پرونده خانواده پرنوزاد دیگر به این نهاد معرفی شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ مساعدت بلاعوض به خانواده‌های پر نوزاد در سال ۱۴۰۱، ۱۵ میلیون تومان بوده است؛ تصریح کرد: در سال جاری این مبلغ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مرادی با اشاره به پرداخت ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای خرید شیرخشک و پوشک تا پایان ۲۴ ماهگی کودکان به حساب هر خانوار، ادامه داد: ارائه تسهیلات اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و ارائه تسهیلات (وام) کارگشایی تا سقف ۳۰ میلیون تومان از دیگر موارد حمایتی برای این خانواده‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276962

مهمترین اخبار ایران و جهان: