نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 01:59

رئیس سازمان حج: سفر اخیر به عربستان برای امضای تفاهمنامه حج تمتع ۱۴۰۳ بود

رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز امیدواری برای حل مشکل عمره، گفت: سفر هیأت ایرانی به عربستان برای امضای تفاهمنامه حج تمتع آینده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت فارس، ضمن عذرخواهی از ثبت نام کنندگان عمره به دلیل تأخیر در اعزام گفت: این سازمان تمامی برنامه ریزی‌های اجرایی مربوط به حوزه خود برای برگزاری عمره مفرده را انجام و با هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال زائران به تفاهم رسیده بود، اما در اولین روز اعزام زائران به جده، با اعلام عدم صدور مجوز نهایی پرواز مواجه شدیم.

حسینی درباره سخنان وزیر راه و شهرسازی درجمع خبرنگاران که بیان کرده بود رئیس سازمان حج و زیارت در آستانه اعزام‌های عمره با وزیر مربوطه دیدار کرده و پیگیری از سوی این سازمان انجام شده است، اظهار داشت: برای شرکت در همایش توجیهی کشورهای اسلامی در حج تمتع سال آینده به عربستان سفر کردم و امضای تفاهمنامه حج ۱۴۰۳ برنامه این سفر بود. موضوع پروازها را رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماه گذشته در حاشیه سفرشان به عربستان پیگیر بودند.

وی افزود: از طرفی علاوه بر ایشان دو هئیت جداگانه از هواپیمایی جمهوری اسلامی و هواپیمایی معراج حدوداً ۴۰ روز گذشته برای پیگیری موضوعات مربوط به پرواز به عربستان اعزام شدند و پس از آن مجوز اولیه پرواز نیز صادر شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا در دیدار با همتای سعودی خود درباره مشکل سفرهای عمره صحبت شد اظهار کرد: در خصوص عمره با وزیر حج و عمره عربستان مذاکره داشتم که ایشان اظهار داشت موضوع مربوط به هواپیمایی دو کشور است و بنده نیز پیگیر موضوع هستم.

حسینی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی از تلاش آن وزارتخانه و پیگیری مسأله پرواز عمره سخن گفتند که اقدامی قابل تقدیر است و امیدوارم با تلاش آن مجموعه و وزارت امور خارجه و تفاهم با دولت سعودی، توافق نهایی حاصل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: فرایند ثبت‌نام جدید از متقاضیان تشرف عمره تا تعیین تکلیف پروازها متوقف و امکان انصراف و عودت وجه برای زائران فراهم است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641562

مهمترین اخبار ایران و جهان: