نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 20:18

ماکرون: ارمنستان در مرکز توجه ما قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در جمع نیروهای مسلح این کشور از توجه خاص به ارمنستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در سخنانی قول حمایت همه جانبه از ارمنستان را داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی خطاب به نیروهای مسلح این کشور گفت:«در سال ۲۰۲۴، ما به طور خستگی ناپذیر دفاع از سرزمین های ماورای دریای خود را تضمین خواهیم کرد.»

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی را از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌اند.

 این کشورهمچنین برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

فرانسه اعلام کرده که با قراردادهای جدیدی برای تامین تجهیزات نظامی به ارمنستان موافقت کرده است.  ارمنستان برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف برد کوتاه است.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع سابق فرانسه اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «پاریس» گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» نیز خریداری خواهد کرد.

او گفت:«از ذکر جزئیات خودداری می‌کنم. می‌توانم به بالکان و به ویژه ارمنستان اشاره کنم که در مرکز توجه ما قرار دارند.»

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیزفرانسه را متهم کرد که با ارسال تسلیحات به ارمنستان، شرایط را برای جنگ جدید در قفقاز جنوبی ایجاد کرده است.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشستی درباره استعمار زدایی در «باکو» پایتخت این کشور گفت:«فرانسه نه تنها مستعمرات گذشته و حال خود، بلکه منطقه ما، قفقاز جنوبی را با حمایت از تمایلات جدایی‌طلبانه و جدایی‌طلبان بی‌ثبات می‌کند.»

علی اف گفت، فرانسه با تسلیح ارمنستان، سیاست نظامی را اجرا و زمینه را برای شروع جنگ‌های جدید در منطقه آماده می‌کند.

 پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643962

مهمترین اخبار ایران و جهان: