نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:25

گفت‌وگوی خرازی و پاشینیان درباره مسائل امنیتی منطقه قفقاز جنوبی

نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان در دیدار امروز با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران کمال خرازی درباره موضوعات مرتبط با امنیت و ثبات در قفقاز جنوبی تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان دوشنبه هشتم بهمن میزبان رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران کمال خرازی بود. 

به گزارش رسانه‌های ارمنستانی، پاشینیان در این دیدار بر اهمیت سفر خرازی به ارمنستان تاکید و ابراز اطمینان کرد که این سفر، انگیزه جدیدی به توسعه و تقویت بیشتر روابط دو کشور خواهد داد. 

وی یادآور شد که با رئیس‌جمهور ایران توافق کردند در راستای افزایش مستمر حجم مبادلات تجاری دو کشور گام‌های مستمر بردارند. او همچنین ضمن یادآوری دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از خرازی خواست سلام گرم خود را به ایشان ابلاغ کند. 

دو طرف در این دیدار همچنین درباره موضوعات مختلف دستورکار همکاری ارمنستان و ایران شامل روابط سیاسی، اقتصادی، همکاری در حوزه انرژی، زیرساخت و سایر زمینه‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

طرفین همچنین درباره موضوعات مرتبط با امنیت و ثبات در قفقاز جنوبی تبادل نظر کردند. نخست‌وزیر ارمنستان بر رویکردهای اصلی این کشور در این موضوع تاکید کرد. 

طبق گزارش رسانه‌های ارمنستان، «در زمینه رفع انسداد زیرساخت‌های منطقه‌ای، پاشینیان بر موضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در خصوص طرح "تقاطع صلح" دولت ارمنستان و اصول کلیدی زیربنایی آن تاکید کرد».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654562

مهمترین اخبار ایران و جهان: