نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 03:01

ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر افزایش یافت

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از تولید سالانه هفت هزار تن به ۱۱هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر سه‌شنبه شب در حاشیه نمایشگاه شیلاتی بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زنجیره آبزی‌پروری در این نمایشگاه کنار هم جمع شده و فرصت مناسبی برای تبادل نظر تولیدکنندگان لارو و غذای میگو و پرورش‌دهندگان و صنعت‌گران این حوزه است.

وی با اشاره به رشد ظرفیت تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر، افزود: ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از تولید سالانه هفت هزار تن به ۱۱هزار تن افزایش یافته است.

محمدی‌زاده  با اعلام اینکه با روش ابتکاری کشت متراکم در پرورش میگو اتفاقات خوبی در استان رخ داده که امیدواریم تداوم یابد، بیان کرد: با این روش ابتکاری، میزان تولید در سطح، رشد چندبرابری داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آبزی‌پروری در شمال و جنوب کشور، ادامه داد: باید تولید و اشتغال در حوزه آبزیان رشد پیدا کند که در این راستا شهرک مولد کشاورزی دلیران تنگستان با وسعت ۸۵۰ هکتار بین بوشهر و تنگستان طراحی شده که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) احداث می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: زندگی و کار در کنار هم در این شهرک تعریف شده و امیدواریم در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی نیز موثر باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632662

مهمترین اخبار ایران و جهان: