نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1403 - 12:04

تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌گذاری اتباع در خراسان رضوی

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی از رونمایی اولین دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع در این استان و تحویل آن به تعدادی از اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین شرافتی راد» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اعلام کرد: روز شنبه یکم اردیبهشت 1403 اولین دفترچه‌های اقامت صادر شده ویژه طرح «مدیریت منابع و سرمایه گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره تولید»  طی مراسمی با حضور مسئولین مربوطه، رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع خارجی گردید.

وی در این مراسم تصریح کرد: تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی اجرایی شده است و در استان خراسان رضوی نیز مورد استقبال اتباع واقع شده است و فرآیند اجرایی آن در این استان کماکان ادامه دارد.

شرافتی افزود: بر اساس این طرح اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام می‌نمایند و با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی استان و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن همچون اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره مند می‌شوند.

طرح مدیریت منابع و سرمایه گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره تولید به منظور جذب سپرده‌های خُرد اتباع و مهاجران خارجی در طرح‌های صنایع زیربنایی کشور بر اساس اعلام سازمان ملی مهاجرت، تهیه و تدوین شده است.

اصل مبلغ سپرده گذاری اتباع در این طرح ثابت است و حاضران در طرح به عنوان سهامدار امکان برخورداری از سود سهام را در آینده نزدیک برخوردار خواهند بود و در هر زمانی که اتباع تصمیم به خروج از کشور و یا انصراف از حضور در طرح را داشته باشند امکان دریافت وجه سپرده و سلب امتیازات ارائه شده به صورت همسان پیش‌بینی شده است.

سازمان ملی مهاجرت حضور اتباع خارجی در این طرح را اختیاری دانسته و اعلام کرده است حضور نداشتن اتباع در طرح یادشده به منزله تمایل نداشتن آنان به دریافت تسهیلات متمایز در حوزه بیمه، تردد، کارت بانکی و دیگر تسهیلات است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1702362

مهمترین اخبار ایران و جهان: