نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:15

مدیریت پسماند در اردبیل شکل آراسته‌ای به خود بگیرد

اردبیل- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دفع پسماند در استان اردبیل با یک مدیریت درست و صحیح شایسته است شکل آراسته و مناسب به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه عصر پنجشنبه در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: ما هیچ مانعی را در مسیر توسعه استان اردبیل در ابعاد صنعتی و گردشگری ایجاد نمی‌کنیم بلکه در کنار مسئولان این استان تلاشمان بر این است تا از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان در حل مشکلات و موانع استفاده کنیم.

وی نگاه سختگیرانه محیط زیست را در صدور مجوزها به خاطر احترام و تکریم به سرمایه‌ها و مواهب خدادادی و طبیعی اعلام کرد و گفت: در احیای دریاچه نئور با بهره‌گیری از روش‌های علمی سعی داریم تا از توان سرمایه‌گذاران نیز با نگاه گردشگری استفاده کنیم که انتظار می‌رود این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: استاندار اردبیل درخواست احیای دریاچه نئور را با رویکرد گردشگری داشتند که ما به صراحت اعلام کردیم سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌توانند بدون موانع خاص ورود پیدا کرده و با حفظ حریم دریاچه و تالاب، برنامه‌های خود را انجام دهند.

سلاجقه افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه قطعاً سودمند خواهد بود و دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران مشوق‌های مورد نظر را نیز با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف اعمال می‌کند.

وی روان‌سازی کارها را در صدور مجوزها با رعایت اصول و قواعد زیست محیطی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در فعال کردن شهرک تخصصی آب و صدور مجوز برای پروژه‌های اجرا شده به ویژه در بخش صنایع غذایی، هیچ مشکل زیست محیطی وجود ندارد و ما با اصلاح برخی از مفاد قرارداد سعی خواهیم کرد تا به توسعه واحدهای مستقر در این شهرک‌ها کمک کنیم.

سلاجقه رویکرد توسعه استان اردبیل را در بخش شهرک‌های دامپروری، واحدهای گلخانه‌ای و مجموعه‌های صنعتی یادآور شد و اضافه کرد: در بحث احداث راه آهن اردبیل به پارس‌آباد با رعایت اصول زیست محیطی مجوز لازم صادر خواهد شد تا از ظرفیت ماده ۲۳ در احداث این پروژه استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار سنددار شدن موزه تاریخ طبیعی اردبیل که در جوار دانشگاه پیام نور قرار گرفته، انتظار بر این است تا با تأمین اعتبار استانی شاهد راه‌اندازی اداره محیط زیست در اردبیل باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به آلودگی پسماند و نگرانی‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل باید با همکاری شهرداری‌ها مشکلات و نارسایی‌ها در این بخش به سرعت برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942818

مهمترین اخبار ایران و جهان: