نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 13:23

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت ۲ فلسطینی

گروه‌های مقاومت فلسطین به دنبال شهادت دو فلسطینی در جنین واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های مقاومت فلسطینی شهادت «جواد بواقته» معلم 57 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه و «ادهم جبارین» (28 ساله) که در جریان درگیری با صهیونیست‌ها را تسلیت گفتند.

جنبس مقاومت اسلامی حماس از مقاومت رزمندان و گردان‌های القسام در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنین، نابلس و شهرهای مختلف کرانه باختری قدردانی کرد.

جنبش حماس تاکید کرد: جنایات اشغالگران رژیم صهیونیستی عزم مردم فلسطین را برای مقاومت و دفاع از خود، حقوق و مقدسات خود افزایش می دهد و وجه اشغالگران و شهرک نشینان  صهیونیست را کریه‌تر می‌کند و این امر تهدیدی برای آن‌هاست.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین  نیز به نوبه خود تاکید کرد که خون شهدا هدر نخواهد رفت و راه آزاد سازی سرزمینمان را هموار می کند و این جنایت جدید  نیاز به همبستگی و اتحاد بیشتر  را نشان می‌دهد.

این جبهه در بیانیه‌ای کوتاه بر ضرورت وحدت میدانی در مقابله با نقشه‌های اشغالگران  صهیونیستی و گرایش‌های جنایتکارانه و تروریستی آن تاکید کرد و خواستار گسترش درگیری  با صهیونیست‌ها و گسترش مقاومت در تمامی شهرها، اردوگاه‌ها و روستاهای اشغالی شد.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز  نیز به نوبه خود، رزمندگان مقاومت را به انتقام خون شهدا فراخواندند و خواستار تشدید مقاومت در برابر  رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.

این کمیته در بیانیه‌ای تاکید کرد که  بر شعله وآتش مقاومت می افزاید .

جنبش مجاهدین فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد: تعقیب و بازداشت رزمندگان مقاومت در کرانه باختری هیچ موفقیتی در شکستن اراده آنها و یا منصرف کردن آنها از پایبندی به راه جهاد و مقاومت نخواهد داشت.

این جنبش  در بیانیه‌ای از گروه های مقاومت در کرانه باختری خواست تا عملیات خود را تشدید کنند و سرزمین فلسطین اشغالی را چنگال رژیم صهیونیستی رها سازند.

علاوه بر این، جبهه عربی فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی  را مسئول ادامه جنایات علیه مردم فلسطین دانست و گفت که  رژیم صهیونیستی با بی‌اعتنایی به جان فلسطینی‌ها به کشتار آن‌ها ادامه می‌دهد.

این جبهه در بیانیه‌ای افزود: جنایات مستمر اشغالگران صهیونیست  اراده مردم فلسطین را در هم نخواهد شکست و آنها را از ادامه مبارزه مشروع خود برای مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها  منصرف نخواهد کرد.

رسانه‌های فلسطینی  صبح امروز پنجشنبه از شهادت دو فلسطینی در یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین  در کرانه باختری خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «جواد بواقته» معلم 57 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه  و «ادهم جبارین» (28 ساله) در جریان درگیری با صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

با شهادت  این دو تن، تعداد شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری تاکنون به 17 نفر از جمله 4 کودک و 9 شهید از منطقه جنین رسیده است.

جنین به دعوت گروه‌های مقاومت باهدف گرامیداشت خون شهدا امروز با اعتصاب عمومی همراه بود، نظامیان صهیونیستی مسلح وارد شهرک شده و در ابتدا تک تیراندازها در پشت بام ساختمان‌ها مستقر شدند و سپس درگیری‌ها آغاز شد.

 

طی چند ماه اخیر یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985918

مهمترین اخبار ایران و جهان: