نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 14:17

۹۰ درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش اجرا شده است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در یک سال اخیر اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌اله صفری ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای شوراهای آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: شوراها ظرفیت بی‌نظیری در مدیریت مدارس آموزشگاه‌ها هستند که با مشارکت و همکاری اعضای شوراها به راحتی می‌توان تصمیم‌گیری‌های مناسبی را انجام داد.

وی تصریح کرد: ۱۳۵ جلسه شورای آموزش و پرورش با ۶۶۰ مصوبه به انجام رسیده و ما شاهد به نتیجه رسیدن عمده مصوبات با پیگیری‌های جدی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد مصوبات در سال‌های اخیر تحقق پیدا کرده و در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش نیز مصوباتی را داشتیم که با پیگیری‌های لازم بخش عظیمی از آنها به نتیجه رسیده و یا در مرحله ثمربخشی است.

صفری افزود: رویکرد آموزش و پرورش، رویکرد شفاف‌سازی مسائل در حوزه‌های آموزشی و تربیتی است و قطعاً بدون همکاری و همراهی سه ضلع مدرسه، جامعه و خانه نمی‌توانیم در مسیر تعلیم و تربیت موفق عمل کنیم.

وی به چاپ و انتشار ۱۲ هزار جلد کتاب راه موفقیت آزمون نهایی و کنکور اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با مطالعه این کتاب، دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی سال آینده بتوانند میانگین نمرات استان را ارتقا دهند.

صفری از فعال شدن ستاد کنکور در همه نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی در این ستاد شکل گرفته تا با هم‌افزایی بتوانیم جایگاه استان را در آزمون سراسری ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: محور و مدار اصلی این تحول معلمان و خود دانش‌آموزان هستند که با پشتیبانی اولیا و خانواده‌ها امکان تحقق اهداف در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت ارتقای نمرات نهایی دانش‌آموزان را با همفکری و تعامل بیشتر یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه هدف‌گذاری‌های مناسبی را داشتیم که انتظار می‌رود با به نتیجه رسیدن اهداف و برنامه‌ریزی‌ها، بستر و زمینه تحول خوبی در این بخش به وجود آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 997362

مهمترین اخبار ایران و جهان: