نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 16:21

هشدار شدید «شیخ حمد» به کشورهای عربی درباره عواقب ماجراجویی نظامی اسرائیل

نخست وزیر پیشین قطر درباره جنگ احتمالی که ممکن است رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به راه اندازد و پیامدهای ویرانگر آن برای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر پیشین قطر درباره جنگ احتمالی که ممکن است رژیم صهیونیستی به راه اندازد و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به لرزه درآورد و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیم و مرگباری به همراه داشته باشد، هشدار داد.

حمد بن جاسم در رشته توئیت‌هایی نوشت ما می دانیم که اسرائیل به طور جدی برای دستیابی به تجهیزات و تسلیحاتی که بتواند اهدافی ایرانی را هدف قرار دهد، تلاش می‌کند، اما طرف آمریکایی همچنان در خصوص تجهیز  اسرائیل به این تسلیحات تردید و درنگ دارد.

وی افزود اگر طرف های ذیربط به توافق هسته ای جدید با ایران دست نیابند و آمریکا هم تسلیحات مورد نیاز اسرائیل را در اختیارش قرار دهد، خدای ناکرده شاهد یک اقدام نظامی خواهیم بود که ممکن است امنیت و ثبات را در منطقه ما از بین ببرد  و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمی هم به همراه خواهد داشت.

نخست وزیر پیشین قطر تاکید کرد به همین سبب مایلم که ما کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آمریکا و دیگر کشورهای غربی از طریق تمام کانال های ممکن، خطراتی هر گونه تشدید تنش نظامی و ضرورت حل مشکلات موجود از راه مسالمت آمیز را توضیح دهیم، در غیر این صورت اولین بازنده‌ها ما(کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 978618

مهمترین اخبار ایران و جهان: