نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 00:30

صدور احکام قاطع و بازدارنده برای سارقین در اردبیل

اردبیل-رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر اینکه در برخورد با مجرمان دستگاه قضا عقب نمی‌نشیند، گفت: احکام قاطع و بازدارنده برای سارقین با هدف پیشگیری از وقوع جرم در استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم به‌ویژه جرم سرقت باید در اولویت استان قرار گیرد، اظهار کرد: احکام قاطع و بازدارنده برای سارقین صادر شد.

وی افزود: وضعیت اقتصادی از جمله عوامل مؤثر در وقوع آسیب‌های اجتماعی است که باید دستگاه‌های متولی با ایجاد بسترهای مناسب تولید و اشتغال، از افزایش میزان وقوع سرقت در جامعه جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم مختص به یک دستگاه و نهاد نیست، خاطر نشان کرد: برای دست یافتن به نتیجه رضایت بخش باید با کارشناسی‌های دقیق و برنامه ریزی های صحیح و درست به صورت علمی با اینگونه آسیب‌ها مقابله کرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو همچنین وظایف و رسالت‌های قانونی دستگاه‌ها در پیشگیری از جرایم را یادآور شد و گفت: انتظار داریم تا اقدامات عملی انجام گرفته از سوی دستگاه‌ها در جلسات تشریح و توضیح داده شود تا ضمن مقایسه عملکردها نسبت سنوات گذشته میزان نمود عینی آن در جامعه به صورت کاربردی و ملموس تشریح داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919062

مهمترین اخبار ایران و جهان: