نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 17:42

ضرورت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با پیک احتمالی کرونا

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ضرورت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با پیک احتمالی کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی ظهر دوشنبه در جلسه امروز اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که با حضور معاونین برگزار شد، اظهار کرد: مراسم تشیع و خاک سپاری شهید گمنام که روز شنبه دهم دی ماه در دانشکده داروسازی برگزار می‌شود و احداث یادمان شهید گمنام در این دانشکده یک افتخار برای دانشگاه محسوب می‌شود و از تمام اساتید، کارکنان و دانشجویان دعوت می‌کنیم در این مراسم معنوی حضور یابند.

وی افزود: شهدا مایه خیر و برکت هستند و آنها انسان‌های بزرگواری که مورد احترام همه مردم بوده و برای حفاظت از کیان اسلامی و تقویت اسلام و انقلاب از جان ارزشمند خود گذشتند و باید با حضور با شکوه جامعه دانشگاهی و مردم در این مراسم بایستی حق آنها را ادا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به پیک کرونا در سایر کشورها و احتمال شیوع کرونا در کشور باید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی لازم را برای مقابله با این بیماری فراهم کند که مردم دچار مشکل نشوند.

محمدی بیان کرد: همچنین معاونت غذا و دارو باید ذخایر دارویی را تقویت کند و دارو و سرم مورد نیاز ذخیره شود و معاونت درمان نیز آمادگی و امکانات لازم برای بستری در مراکز درمانی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلاء به کرونا دارد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و مردم استان کرمانشاه نیز با حضور در مراکز واکسیناسیون و دریافت دزهای یادآور که منجر به کاهش بار بیماری خواهد شد به کادر درمان کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936462

مهمترین اخبار ایران و جهان: