نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 18:58

عملیات اجرایی ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی گلستان رو به پایان است

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در راستای اجرای طرح ملی مسکن گلستان، عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد آغاز شده که پنج هزار واحد آن مراحل پایانی را طی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی بعدازظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، استاندار گلستان و سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اقدامات و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان بررسی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: استان گلستان در حوزه تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشوری، صدور اسناد مالکیت رتبه دوم کشوری و تعداد عقد قرارداد در سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی بیان کرد: بنا بر تعهد استان گلستان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان احداث شود که در ۱۸ ماه نخست تعداد ۱۷ هزار پروانه ساختمان صادر شده و بیش از ۱۴ هزار فقره پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار پرونده انعقاد قرارداد شده‌اند.

حسینی ادامه داد: از این تعداد، عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده که پنج هزار واحد آن مراحل پایانی را طی کرده و هزارو ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از شروع اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی، با همکاری نهادهای حمایتی و راهبری استانداری، دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در استان آغاز شده و این این امر با حمایت نهادهایی چون کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی محقق شده و امید داریم در سال دوم هم به همین میزان مسکن محرومین احداث کنیم.

وی بیان کرد: استان گلستان اولین استانی است که تمام اراضی مازاد دولتی در حوزه بافت روستایی در آن شناسایی شده است.

حسینی با بیان اینکه در این دو سال حدود هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی مازاد دولتی شناسایی شده و در حال تملک و یا تملک شده است، گفت: از سال ۸۷ طبق قانون ساماندهی مسکن هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی برای مسکن تأمین شده که این مقدار در دو سال اخیر هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: در این مدت دو سال به اندازه ۱۱ سال که در حوزه صدور اسناد مالکیت فعالیت شده و توانستیم برای ۷۰۰ هکتار از اراضی سند صادر کنیم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و جناب رضائیان در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی تملک و سند صادر شده است.

وی گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای دارای اصلاحات اراضی در گلستان سند دار شده و برای مابقی روستاها که ۲۲۸ هزار واحد مسکونی در آنها قرار دارد طی سه سال آینده سند مالکیت صادر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172662

مهمترین اخبار ایران و جهان: