نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 21:12

«ماهیت سپاه» معقولیت، مجاهدت و فداکاری است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: ماهیت سپاه، معقولیت، مجاهدت، تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه و خدمت به مردم، ایثارگری و فدارکاری و دوری از هر زشتی و پلشتی و عمل به همه خوبی هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران که با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حسینه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» کلمه ای با عظمت و طیبه و نیرویی مقتدر است که امام راحل دستور تاسیس آن را صادر کردند و این یکی از اقدامات مهم امام راحل بود و به تعبیر ایشان، اگر سپاه نبود کشور نبود. مفهوم سپاه شامل کسانی نیست که اسم سپاه را یدک می کشند، بلکه مفهوم، سپاهی است که ماهیت و سبک زندگی دارد.

وی افزود: ماهیت سپاه، معقولیت، مجاهدت، تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه و خدمت به مردم، ایثارگری و فدارکاری و دوری از هر زشتی و پلشتی و عمل به همه خوبی هاست. ماهیت سپاه یعنی آن درختی که همچنان شاخ و برگ خود را باز می کند و میوه های خود را در اختیار دیگران قرار می دهد و عالمیان از آن استفاده می کنند. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: این ماهیت نیرویی است که امام(ره) آن را تشکیل دادند. در جلسه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حاج قاسم سلیمانی هم حضور داشت، رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «من از دیدن شما بوی بهشت استشمام می کنم، چهره هایی که امروز به ظاهر سفید شده است زمانی جوان بودند». و این ناب ترین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با پاسداران است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) بعضی از حرف ها را به کسی نگفته است. دعا کمیل را به کمیل گفته است، امام سجاد(ع) دعا ابوحمزه ثمالی را به ثمالی گفته است، امیر المومنین (ع) بعضی از علمش را در اختیار برخی قرار داده است و در اختیار همه قرار نداده است. مقام معظم رهبری هم ناب ترین و حساس ترین سخنرانی ها را در جمع پاسداران کرده است. مثلا در مورد خواص برای اولین بار در جمع پاسداران صحبت می کند راجع به انحراف خواص و تاثیرگذاری خواص و راجع به انقلاب و شاکله انقلاب در بین پاسداران صحبت کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت سخنان رهبری در جمع پاسداران اظهار کرد: این سخنان نشان می دهد که سپاه نهادی بسیار مهم است. البته این به معنای عدم اهمیت سایرین نیست بلکه نشان می دهد که سپاه یک فرد نیست و نهادی مهم است. پاسداران نسل اول انقلاب در سبک زندگی خودشان معتمد مردم بودند. امروز هم نگاه مردم به سپاه همان نگاه اوایل انقلاب است. پاسدارای که تقوا داشته و مردمدار است و حلال و حرام را رعایت می کند، در نگاه مردم با همین رفتارهای خاص قضاوت می شود، پس پاسداری برای ما عزیز و مهم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167962

مهمترین اخبار ایران و جهان: