نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 10:58

جمع آوری افزون بر ۴۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان بروجن

شهرکرد_سرپرست فرمانداری بروجن از جمع‌آوری افزون بر ۴۴ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح کرمی صبح چهارشنبه در جلسه شورای زکات با تأکید بر لزوم تشریح اهمیت امر زکات برای عموم مردم، زکات را به عنوان تدبیر حکیمانه درجهت رفع نیاز فقرا در جامعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: زکات به عنوان یک امر وجوبی برای مسلمانان است و در مقاطع و اسناد مختلف اسلامی از جمله در کتاب مقدس قرآن و احادیث، بر این امر خطیر بسیار تأکید شده است.

کرمی با بیان اینکه اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تأثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد افزود: تبیین این مسائل برای مردم زمینه‌ی تشویق و ترغیب آنان جهت افزایش مشارکت آنان در زمینه‌ی پرداخت زکات را فراهم می‌کند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر ۴۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره زیر نظر شورای زکات جمع آوری و هزینه شده است.
کرمی به منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات از تخصیص اعتبار از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان برای شهرها و روستاهای فعال در امر جمع آوری زکات خبر داد.
گفتنی است همچنین مصوب شد فطریه شهرستان به صورت متمرکز زیر نظر شورای زکات جمع آوری گردد و نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که متقاضی همکاری در جمع آوری زکات فطریه می‌باشند جهت دریافت مجوز به دبیرخانه شورای زکات واقع در کمیته امداد شهرستان مراجعه نمایند.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1158962

مهمترین اخبار ایران و جهان: