نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 09:33

۶ درصد سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی مربوط به اهر است

اهر-مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی گفت: شش درصد سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی مربوط به اهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، اروجعلی علیزاده شامگاه جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اهر با اشاره به این‌که آذربایجان‌شرقی هفت محور بین‌استانی دارد که یکی از محور اهر-مشگین‌شهر است، اظهار داشت: جاده اهر-مشگین‌شهر پنجمین محور بین‌استانی آذربایجان‌شرقی با استان اردبیل از نظر حجم بالای تردد است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از ثبت تردد ۱۶ میلیون و ۶۸۴ هزار خودرو از شروع سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: از ۲۴ اسفند تا نهم فروردین‌ماه، ۱۶ میلیون و ۶۸۴ هزار تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که حوادث رانندگی منجر به فوت در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی طی سفرهای نوروزی ۴۵ درصد کاهش یافته است، گفت: از شروع سفرهای نوروزی تا نهم فروردین‌ماه؛ ۱۱ نفر از هم‌وطنان در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده‌اند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی ۲۰ نفر بود. همچنین در تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی شاهد افزایش ۲۵ درصدی هستیم.

علیزاده ادامه داد: از مجموع ۱۱ نفر جان‌باخته ناشی از حوادث رانندگی سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی، ۵ نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی شهرستان اهر جان خود را از دست داده‌اند به عبارتی دیگر ۴۵ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت استان مربوط به شهرستان اهر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که در حوادث رانندگی سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان ۴۴۱ نفر مصدوم شده‌اند، تصریح کرد: آمار مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی طی ۱۵ روز گذشته افزایش ۱۱ درصدی داشته و در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر از نظر مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی با رشد ۳۰ درصدی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: ۷ درصد جاده‌های آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر واقع شده است، بررسی آمار تردد از دستگاه‌های ترددشمار از ۲۴ اسفندماه تا نهم فروردین‌ماه در محورهای مواصلاتی اهر-تبریز، اهر-مشگین‌شهر، اهر-کلیبر و اهر-هوراند نزدیک به ۸۵۰ هزار تردد ثبت شده داریم یعنی معادل ۶ درصد کل تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی مربوط به جاده‌های شهرستان اهر است.

علیزاده با تأکید بر این‌که ۸۰ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت شهرستان اهر در طول سفرهای نوروزی در جاده‌های فرعی و روستایی بوده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و نیروهای پلیس‌راه و امدادی بایستی به گونه‌ای اقدامات انجام دهند تا پایان تعطیلات نوروزی از بروز حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی علی‌الخصوص شهرستان اهر پیشگیری کنیم، چراکه ۵ نفر جان‌باخته در اثر حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر موضوعی است که حتی وزیر راه و شهرسازی را هم نگران کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1120462

مهمترین اخبار ایران و جهان: