نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 10:44

آب‌های سطحی کرمانشاه معضلی برای شبکه فاضلاب شهر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی از وظایف شرکت آب و فاضلاب و مدیریت سیلاب در شهرها در حیطه وظایف شهرداری‌ها تعریف شده است.

رضا داوودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی از وظایف شرکت آب و فاضلاب و مدیریت سیلاب در شهرها در حیطه وظایف شهرداری تعریف شده است.

وی از آب باران به عنوان آب‌های غیرمجاز برای شبکه آب و فاضلاب یاد کرد و ادامه داد: متأسفانه آب باران به سمت شبکه‌های فاضلاب هدایت می‌شود در حالی که این شبکه‌ها صرفا برای فاضلاب طراحی شده و جوابگوی آب باران غیرمجاز نیست به جزء در برخی محلات خاص که شبکه آب‌های سطحی و فاضلاب مشترکن جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتباری که دریافت می‌کنیم صرفا برای اجرای شبکه فاضلاب است، تصریح کرد: زمانی که آب باران وارد شبکه فاضلاب می‌شود؛ فاضلاب دچار پرشدگی بیش از اندازه می‌شود به علت عدم توانایی انتقال، شاهد پس‌زدگی آن در داخل منازل مردم می‌شویم از سویی دیگر با ورود سیلاب و آب‌های سطحی حاوی گل و لای به شبکه فاصلاب برای تصفیه‌خانه‌ها هم مشکل ایجاد می‌کند.

وی طول شبکه آب فاضلاب در شهر کرمانشاه را بیش از ۳ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی جلساتی با شهرداری نقاط بحرانی در این راستا را شناسایی خواهیم کرد و با وجود تفکیک کار آب و فاضلاب از شهرداری در این زمینه، سعی بر تأمل برای حل مشکلات داریم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598518

مهمترین اخبار ایران و جهان: