نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 14:46

ساخت 2052 کلاس درس در استان تهران طی 2 سال اخیر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به افزایش سرعت ساخت فضاهای آموزشی، گفت: در مجموع سال‌های 1401 و 1402 در استان تهران، 2052 کلاس درس ساخته شده است که نشان‌دهنده اهتمام دولت سیزدهم است.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اهتمام بیش از پیش دولت سیزدهم به توسعه فضاهای آموزشی، اظهار کرد: با توجه به نیازمندی استان تهران به افزایش فضاهای آموزشی جهت تحصیل دانش‌آموزان، سرعت ساخت مدارس افزایش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر ۲۰۵۲ کلاس درس احداث شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ مدرسه با ۱۱۴۲ کلاس درس و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۸ مدرسه با ۹۱۰ کلاس درس در حوزه استان تهران احداث شده است. 

وی افزود: مجموع زیربنای فضاهای آموزشی که به استان تهران اضافه شده است، ۲۶۳ هزار و ۵۷۴ مترمربع است که باعث خواهد شد مقداری سرانه فضاهای آموزشی این استان را افزایش دهد. 

زارع با بیان اینکه جهادگران مدرسه‌ساز در مجموعه نوسازی مدارس بدون وقفه در تلاش هستند تا مدارس و کلاس‌های درس استاندارد و نوساز را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند، گفت: با تحویل ۲۰۵۲ کلاس درس طی دو سال اخیر، بیش از ۶۱ هزار دانش‌آموز در استان تهران وارد کلاس‌های درس تازه ساخت و با تجهیزات و امکانات مناسب شده‌اند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تمام نقاط ایران، توسعه فضاهای آموزشی و دسترسی تمامی افراد لازم التعلیم در کشورمان به مدرسه است که این امر با هدایت رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور محقق شده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: تلاش تمام همکارانم در نوسازی مدارس برای ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد و منطبق با استانداردهای روز برای دانش‌آموزان استان تهران است که این حرکت جهادی همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت. 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560862

مهمترین اخبار ایران و جهان: