نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 09:37

گردشگری سلامت با شناسایی نیازهای دیگر کشورها تقویت می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نیازهای سلامت در دیگر کشورها شناسایی و در راستای گردشگری سلامت به آنها توجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی قاسم‌زاده، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در سومین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان سمنان اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی تعداد تخت، آمار پزشکان، تخصص‌های موجود، ظرفیت‌های موجود در مراکز درمانی در حوزه بخش بیماران بین‌المللی و همچنین ارتقای جایگاه گردشگری سلامت در استان سمنان برگزار شده است.

وی گفت: از برنامه‌های این کمیته می‌توان به معرفی و تبلیغات خدمات درمانی قابل‌ارائه در بیمارستان‌های دارای بخش بیماران بین‌المللی، شناسایی بازار هدف و راهکارها برای جذب گردشگران سلامت، تهیه بسته‌های مسافرتی گردشگری سلامت و … از مبادی مجاز دارای گواهینامه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد.

قاسم‌زاده گفت: نیاز است تا با همکاری‌های لازم بین مسؤولان مربوطه و دستگاه‌های اجرایی ازجمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، نیازهای سلامت در دیگر کشورها شناسایی شود تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان سمنان در سطح بین‌المللی، بتوانیم برای توسعه این نوع گردشگری در استان سمنان اقدام کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ازجمله ظرفیت‌های طبیعی استان می‌توان به حوضچه‌های نمک و نمک درمانی، چشمه‌های آب گرم و… اشاره کرد که هرکدام به‌تنهایی برای معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سمنان کافی است.

سومین جلسه کمیته گردشگری سلامت با حضور رئیس حوزه گردشگری و کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و اعضای انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588118

مهمترین اخبار ایران و جهان: