نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 22:56

نامه امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه آفریقای جنوبی از اقدام شایسته دولت این کشور در صدور بیانیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای به «گریس نالدی ماندیسا پاندور» وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی (وزیر خارجه) از اقدام شایسته دولت آفریقای جنوبی در صدور بیانیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.  

وزیر امور خارجه در این نامه، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و روند کشتار غیرنظامیان و مردم بی دفاع فلسطین، پیشنهادات ارزشمند درج شده در بیانیه وزارت روابط و همکاری‌های بین المللی آفریقای جنوبی از جمله در زمینه آغاز رسیدگی فوری دیوان کیفری بین‌المللی به مسأله قتل عامدانه کودکان در غزه و ایده شکل گیری یک نیروی حفاظت سریع برای حمایت از جمعیت غیرنظامی در برابر بمباران رژیم اشغالگر، را مورد تقدیر دانست و شایسته الگوگیری و توجه بیشتر از سوی دیگر کشورهای مستقل توصیف کرد.

امیرعبداللهیان همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم رایزنی‌ها و تشریک مساعی در این زمینه با جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562562

مهمترین اخبار ایران و جهان: