نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 21:59

آیا بیمارستان شهید سلیمانی فردیس فعالیت دارد؟

بیمارستان دولتی شهید سلیمانی شهرستان فردیس که بیش از ۲ دهه از کلنگ زنی آن می‌گذرد، پیش از تکمیل تمامی بخش‌ها و افتتاح رسمی، روزانه حدود ۴۰۰ نفر مراجعه کننده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ غلامرضا حمید، رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت:بخش اورژانس به طور متوسط روزانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ مراجعه کننده دارد و در بخش‌های پاراکلینیک، رادیوگرافی و سونوگرافی هر روزه فعال است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه این مرکز فعال است و روزانه حدود ۹۰-۱۰۰ آزمایش انجام می‌شود درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان در رشته‌های داخلی، عفونی، قلب، اورولوژی، زنان، اطفال و ارتوپدی فعال است و همچنین کلینیک‌های دیابت، فشارخون، تغذیه و سالمندی نیز پذیرای بیماران است.

رئیس بیمارستان افزود: در ماه گذشته ۱۵۴ عمل جراحی در این مرکز انجام شد و به تازگی انجام اعمال جراحی اسلیو معده و درمان چاقی نیز به این مجموعه اضافه شده است. 

حمید ادامه داد: در حال حاضر ۶۸ بیمار در بخش‌ها بستری و ۱۳ بیمار در ICU این مرکز بستری می‌باشند. یکی از بخش‌های CCU ظرفیت بیماران تکمیل است و دومین بخش CCU را به زودی راه اندازی می‌شود.

متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص قلب و عروق بیمارستان شهید سلیمانی فردیس گفت: در حال حاضر ۷ متخصص قلب و عروق در این مرکز فعالیت می‌کنند.

 سیامک واحدی افزود: در حال حاضر در کلینیک تخصصی قلب و عروق این مرکز، دستگاه اکو، دستگاه‌های مانیتورینگ، نوار قلب و تست ورزش وجود دارد و با توجه به این که شهرستان فردیس جمعیت زیادی دارد و فاصله این شهرستان تا بیمارستان شهید رجایی که مرکز اصلی ارائه خدمات تخصصی قلب و عروق در استان می‌باشد زیاد است لزوم ارائه خدمات تخصصی قلب و عروق در بیمارستان شهید سلیمانی وجود دارد؛ و این بیمارستان ظرفیت این را دارد تا با تجهیز شدن به یک مرکز تخصصی قلب و عروق دیگر در استان تبدیل شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562518

مهمترین اخبار ایران و جهان: