نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 22:22

پنتاگون: خطر 1000 کلاهک و موشک اتمی چین آمریکا را تهدید می‌کند

پنتاگون گزارش کرده است که چین تا سال 2030 می‌تواند با 1000 کلاهک اتمی و موشک قاره پیما آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  اعلام کرده که کلاهک‌های اتمی چین تا پایان این دهه دستکم ۲ برابر خواهد شد.

وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» شنبه شب به وقت تهران در این زمینه نوشت که چین در تلاش برای ۲ برابر کردن کلاهک‌های اتمی خود به ۱۰۰۰ عدد تا پایان دهه است.

در گزارش پنتاگون آمده است: «چین در حال توسعه سریع قابلیت‌های خود برای پیروزی در جنگ علیه ایالات متحده است.»

پنتاگون پیشتر تخمین زده بود که ذخایر کلاهک اتمی چین ۲۰۰ عدد است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۲ برابر شود.  پنتاگون پیش بینی کرده چین می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کلاهک اتمی عملیاتی داشته باشد.

در این گزارش آمده است که چین در حال توسعه سامانه‌های موشکی قاره‌پیما با تسلیحات متعارف است که اهدافی در قاره آمریکا، هاوایی و آلاسکا را تهدید می‌کند.

چندی قبل، «جاش راگین» خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در این باره گفت: «ما ۳۰ سال صرف ساختن ناوهای هواپیمابر و دفاع موشکی کردیم، اما چینی‌ها موشکی با هزینه بسیار کمتر ساخته‌اند که تجهیزات ما را از کار می‌اندازد. این موشک‌ها فراصوت هستند و می‌توانند با مانورهای خود ناوهای هواپیمابر ما  را تا "گوام" هدف قرار دهند. اگر آن‌ها تصمیم به استفاده از موشک‌های خود بگیرند، ناوهای هواپیمابر ما نمی‌توانند وارد نیمی از  اقیانوس آرام  شوند.»

در گزارش اخیر «موسسه مطالعات هوافضای چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا نیز آمده است که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه خود در حال گسترش است. رشد موشک‌ها و پرتابگرها بر اساس تعداد روزافزون یگان‌های موشکی چین قابل توجه است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545718

مهمترین اخبار ایران و جهان: