نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 10:09

امام جمعه سمنان: مسؤولان خیرخواه مردم و جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسؤول خوب در نظام جمهوری اسلامی کسی است که هم خیرخواه مردم و هم خیرخواه جامعه مسلمین باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره استانی مالک اشتر و تجلیل از رده‌های برتر سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، فرمانده سپاه استان و جمعی از مسؤولان برگزار شد، به ویژگی‌های منحصربه‌فرد مالک اشتر در سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) اشاره کرد.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) از یاران خود خواسته بودند که به فرامین مالک اشتر گوش دهند و از آن تبعیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان «کارآمدی» و «توانمندی» را 2 ویژگی مهم مورد اشاره امام علی (ع) در توصیف مالک اشتر عنوان کرد و افزود: مولای متقیان، مالک اشتر را مقاوم برابر گرفتاری‌ها و بحران‌ها دانسته و می‌فرماید مالک به‌گونه‌ای است که هرگاه کاری انجام دهد گویا من آن را انجام داده‌ام.

وی، شناخت مبانی امام جامعه مسلمین را عامل هماهنگی مالک اشتر با امیرالمؤمنین علی (ع) دانست و اظهار کرد: امروز نیز اگر مبانی فکری و عملی رهبر معظم انقلاب را بشناسیم در هر نقطه‌ای که باشیم در جهت منویات ایشان عمل خواهیم کرد.

مطیعی با بیان اینکه رمز رستگاری مالک اشتر، فرمانبری از امام جامعه مسلمین بود، گفت: یکی از اشکالات ما آن است که جایی که به نفع ما باشد سخنان رهبر معظم انقلاب را مقدم می‌دانیم؛ اما وقتی شرایط متفاوت باشد سخنان ایشان را با تعابیری مانند ارشادی بودن توجیه می‌کنیم.

امام جمعه سمنان با تبیین فرازی از نامه ۳۴ امیرالمؤمنین علی (ع) به محمد بن ابی بکر اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «إِنَّ الرَّجُلَ الَّذِی کنْتُ وَلَّیتُهُ أَمْرَ مِصْرَ کانَ رَجُلًا لَنَا نَاصِحاً وَ عَلَی عَدُوِّنَا شَدِیداً نَاقِماً» همانا مردی را فرماندار مصر قرار دادم که نسبت به ما خیرخواه و به دشمنان ما سخت‌گیر و درهم کوبنده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مسؤول خوب در نظام جمهوری اسلامی کسی است که هم خیرخواه مردم و هم خیرخواه جامعه مسلمین باشد.

در این مراسم از رده‌های برتر سپاه قائم آل محمد (عج) و بسیج استان سمنان با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577218

مهمترین اخبار ایران و جهان: