نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 16:27

اضافه شدن 906 هزار شغل به اشتغال کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه از تابستان سال گذشته تا تابستان سال‌جاری بیش از ۹۰۶ هزار شغل به مشاغل کشور در طول یک سال اضافه شده است، گفت: سال گذشته در استان زنجان در قالب تبصره ۱۸ و سایر تفاهم‌نامه‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه بدنه مدیریتی استان زنجان دارای یک انسجام قوی است به طوری که مسوولان استان به مسایل اقتصادی اشراف کامل دارند، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید داری چند ویژگی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح کشور انجام می‌دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت از طرح‌های خرد گفت: زمانی می‌توانیم پایداری در فعالیت‌های اقتصادی را شاهد باشیم که طرح‌های خرد را بزرگ و گسترش بدهیم. 

وی با بیان اینکه طرح‌های کوچک و خرد در اقتصاد و اشتغال کشورهای بزرگ نقش به سزایی دارند، افزود: با وجود سهم ۸۰ درصدی طرح‌های کوچک و خرد و متوسط در اشتغال کشور فقط ۴.۵ درصد  منابع مالی بانک‌ها به این طرح‌ها اختصاص داده می‌شود.

رضایی با بیان اینکه از تابستان سال گذشته تا تابستان سال‌جاری بیش از ۹۰۶ هزار شغل به مشاغل کشور در طول یک سال اضافه شده است، ادامه داد: سال گذشته در استان زنجان در قالب تبصره ۱۸ و سایر تفاهم‌نامه‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه به چالش‌های کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: محدودیت دسترسی به منابع تأمین مالی، ضعف برخورداری از مهارت‌های لازم برای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به روز نبودن فناوری‌های تولید و... از جمله چالش‌های این صندوق اعلام کرد.

 وی همچنین به مزیت‌های کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری کم، تقویت رقابت‌پذیری، تمرکززدایی، توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته، توانایی در تولید کالاهای مورد نیاز بزرگ و تکمیل زنجیره تولید و... از جمله مزیت‌های این صندوق است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550362

مهمترین اخبار ایران و جهان: