نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 12:14

پیاده‌روی ۲۰ هزار نفری جاماندگان ارض طوس در دشت ورامین

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: صبح امروز بیش از ۲۰ هزار زائر و جامانده ارض طوس از شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با پیاده روی وارد پیشوا و حرم جعفر بن موسی الکاظم(ع) شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، پیاده روی ارض طوس که به مناسبت شهادت امام هشتم شیعیان امام رضا علیه السلام در شهرستان های جنوب شرق استان تهران از قبیل، ورامین، قرچک و پاکدشت انجام می شود.

زائران جامانده مسیر شهرستان خود را به سمت امام زاده جعفر بن موسی کاظم که برادر امام رضا است به نیابت آن حضرت انجام می دهند و به زیارت این امام زاده واجب التعظیم می آیند.

پیاده روی امسال ارض طوس متفاوت تر از سالهای قبل بود، حضور پرشور افشار مختلف به خصوص قشر جوان و دختران این سرزمین که دشمنان و معاندان نظام سال گذشته سعی داشتند در مقابل نظام و اهل بیت علیهم السلام قرار دهند با حضور پرشور خود در دو پیاده‌روی اربعین حسینی چه در عراق و چه در ایران و ارض طوس مشت محکم بر دهان یاوه گویان زدند.

 

 

ابراهیم تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیاده روی زائران ارض طوس یا جاماندگان حرم اما رضا علیه السلام، تعظیم و تکریم به امامزاده واجب‌ التعظیم حضرت جعفر بن موسی الکاظم(ع) است که به این حرم مشرف می شوند.

وی گفت: برای این‌که بتوانیم از جاماندگان حرم امام رضا و از زائران حرم امامزاده جعفربن موسی کاظم (ع) پذیرایی کنیم در طول مسیر بیش از ۵۰ موکب  و ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای منتهی به امامزاده مستقر کردیم که از زائران  پذیرایی کنند، در این موکب ها به غیر از پذیرایی برنامه های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: بر اساس پیش اطلاعاتی که بدست آمده از سه مسیر شریف آباد، کمربندی شمالی ورامین و ورودی پیشوا و از داخل شهر ورامین به سمت مرکز شهر پیشوا و سایر مسیرها بیش از ۲۰ هزار زائر وارد شهرستان مقدس پیشوا شده  است.

تاجیک نوری در پایان بیان داشت: جا دارد از همه مسوولان شهرستان و دستگاه های نظامی و امنیتی تقدیر کنم که اقدامات لازم را برای تردد زائران برنامه ریزی کردند و این مراسم پیاده روی به نحو شایسته انجام شد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500718

مهمترین اخبار ایران و جهان: