نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:09

سالیانه ۱۴ هزار تن حنا در سیستان‌وبلوچستان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت حنا اختصاص دارد که بیش از ۹۵ درصد آن در شهرستان دلگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز در جریان بازدید استاندار سیستان‌وبلوچستان و رئیس سازمان جهادکشاورزی از مزارع حنا در شهرستان دلگان ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت : ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت حنا اختصاص دارد که بیش از ۹۵ درصد آن در شهرستان دلگان است.

اردشیر شهرکی افزود: برداشت حنا در سیستان‌وبلوچستان در سه چین در ماه های خرداد،شهریور و آذر به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: هم اکنون فصل برداشت چین دوم است که از هر هکتار حداقل ۴ تن حنا برداشت و پس از خشک کردن به سایر  استان‌های کشور خصوصا یزد و کرمان صادر می‌شود.

شهرکی اظهارداشت: با توجه به ادامه خشکسالی  و لزوم  توسعه گیاهان کم اب بر ،توسعه گیاهان دارویی خصوصا حنا، چای ترش ،زیره ،رازیانه ،گل محمدی و...در برنامه کاری و الگوی کشت  سازمان جهادکشاورزی استان است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت تولید گیاهان دارویی در سیستان‌وبلوچستان ،خواستار  سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته‌بندی بندی شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486018

مهمترین اخبار ایران و جهان: