نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:51

فعالیت۱۱۲مرکز و پایگاه امداد و نجات برای اربعین در آذربایجان غربی

ارومیه - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ مرکز عملیاتی و پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در ایام اربعین (ع) در استان فعال است.

یحیی خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات این جمعیت با موضوع امداد و نجات سوانح احتمالی در مسیر اربعین حسینی (ع)، ۳۰۰ نیروی عملیاتی در ۵۶ مرکز عملیاتی، ۲۰ مرکز پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات در استان به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از شمالی‌ترین نقطه مرز استان (ورودی بازرگان) و از مسیر محورهای مواصلاتی تا پایانه تمرچین پیرانشهر با استقرار پست‌های امداد و نجات ثابت و موقت آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین است.

خلیلی اضافه کرد: این طرح به مدت ۲۳ روز و تا ۱۸ شهریور سال جاری ادامه دارد و امدادگران هلال احمر در همه نقاط تردد زائران اربعین از زمان ورود به آذربایجان‌غربی تا مرز تمرچین پیرانشهر حضور دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به تجهیزات هلال احمر در این عملیات اظهار کرد: داوطلبان و نیروهای متخصص هلال احمر به همراه ۸۵ ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امداد رسان در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم امدادگران بانوان و تیم‌های واکنش سریع با تمامی تجهیزات و لایه‌های ارتباطی لازم آماده ارائه خدمات هستند

وی با اشاره به امکان دسترسی به ندای ۱۱۲ هلال احمر در استان اظهار کرد: امکان شماره گیری با این شماره حتی با گوشی‌های بدون سیم‌کارت هم مقدور است و هنگام تماس زائران با این شماره گویا و در صورت نیاز نزدیکترین تیم برای امدادرسانی به محل اعزام می‌شود.

خلیلی افزود: هم اکنون ۶ پایگاه امداد و نجات در پیرانشهر نیز مستقر شدند و علاوه بر این مرکز ارتباطی سیار هم در مرز تمرچین مستقر شده و هر روز ویدئو کنفرانس با سایر مناطق کشور که اعزام زائران از آنها صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469262

مهمترین اخبار ایران و جهان: