نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 11:29

اقدامات شهرداری تهران برای انتقال زائران اربعین اعلام شد

معاون شهردار تهران در خصوص اقدامات شهرداری تهران در حوزه حمل ونقل عمومی در اربعین توضیحاتی ارائه کردو گفت: در مرز خسروی نیز 125 دستگاه اتوبوس به خدمت‌رسانی مشغول هستند که به زودی 100 دستگاه دیگر هم به ناوگان این مسیر اضافه خواهد شد.

محسن هرمزی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران و  مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: از آغاز ایام سفر زیارتی اربعین حسینی، با همکاری دیگر کلان‌شهرها در مرز مهران 190 دستگاه اتوبوس و در مرز چذابه 150 دستگاه اتوبوس تا امروز در حال ارائه خدمت به مردم عزیز و زائرین اربعین بودند که با توجه به افزایش تقاضای تردد زائرین در مسیر مرز مهران مقرر شد تا 75 دستگاه از 150 اتوبوس مرز چذابه را به این مسیر مرزی اعزام کنیم.

هرمزی افزود: در مرز خسروی نیز 125 دستگاه اتوبوس به خدمت‌رسانی مشغول هستند که به زودی 100 دستگاه دیگر هم به ناوگان این مسیر اضافه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تا امروز 480 دستگاه اتوبوس که در هرکدام دو راننده مسئولیت حمل و نقل زائرین را بعهده دارند در ناوگان به خدمت رسانی به زائرین پرداخته‌اند و همچنین بیش از 2 هزار نفر در مجموعه مشغول فعالیت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی ادامه داد: بنا داریم که با انجام هماهنگی‌های لازم که از سوی رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در حال پیگیری است، ضمن اعزام ناوگان حمل و نقل به  داخل خاک عراق نسبت به تخلیه زائرین در حال بازگشت به کشور از مبدا از  شهرهای حیدریه، کوت، حسینیه و نجف اشرف اقدام نماییم تا زائرین عتبات منوره با مشکل در تردد مواجه نشوند.
 
هرمزی اظهار کرد: تا امروز 195 وَن، به ناوگان حمل و نقل در مسیر تهران به مهران و تهران به خسروی اضافه کرده‌ایم و 150 وَن دیگر هم به زودی به این ناوگان اضافه خواهیم کرد که قرار است زائرین اربعین حسینی در بازگشت از زیارت، از طریق اپلیکیشن "شهرزاد" که توسط شهرداری تهران رونمایی شد بتوانند نسبت به تهیه بلیط بازگشت از مرزها اقدام کنند و از این طریق فرایند بازگشت زوار تسهیل شود.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از طریق جی پی اس تحت کنترل و رصد هستند و از این طریق هدایت برنامه‌ریزی شده‌ای را از تهران به سمت مرزها و بالعکس اعمال می‌کنیم.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی گفت: با توجه به رسیدن به ایام افزایش تردد زائرین اربعین به سمت مرزها و بالعکس، سازمان پایانه‌ها نیز با در اختیار قراردادن اتوبوس‌های اجاره شده از ترکیه به کمک ناوگان حمل و نقل ستاد اربعین حسینی آمده است.

هرمزی همچنین با اشاره به برنامه‌های ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در حوزه خدمت‌رسانی به مراسم عظیم جاماندگان اربعین حسینی در کلان شهر تهران اظهار کرد: ما با برنامه‌ریزی‌های دقیق که با همکاری ویژه‌ی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صورت گرفته است از نماز صبح روز چهارشنبه 15 شهریور از میدان امام حسین(ع) تا شهر ری به خدمت‌رسانی به مردم عزیز تهران در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم خواهیم پرداخت. 

وی در پایان افزود: سازمان اتوبوسرانی از 12 نقطه تهران اقدام به حمل و نقل علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم خواهد کرد و همچنین مقرر شده است که مترو و اتوبوسرانی در روز اربعین به صورت رایگان به خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی جامانده از زیارت اربعین حسینی بپردازند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478562

مهمترین اخبار ایران و جهان: