نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 11:55

برداشت محصول باریجه در ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد آغاز شد

میامی- رئیس اداره منابع طبیعی میامی از آغاز برداشت محصول باریجه در ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد خبر داد و گفت: برداشت محصول تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صادقی صبح دوشنبه در پنجمین روز هفته دولت طی بازدید از مراتع فرومد ضمن بیان اینکه برداشت محصول در سطح ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد و فیروز آباد شهرستان میامی آغاز شده است، ابراز داشت: برداشت این محصول از اوایل تیر آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه تشویق بهره برداران به کشت گیاهان دارویی و صنعتی در مراتع ضمن حفظ و احیای گیاهان بومی منطقه زمینه‌های اشتغال را نیز ایجاد می‌کند، افزود: هدف عمده این طرح نیز فراهم سازی درآمد برای مرتع داران و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه کشت این گیاه مجاز مشروط است، ابراز داشت: به این معنا که بهره برداری و حمل آن باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد.

صادقی بابیان اینکه این گیاه در صنعت دارو، بهداشت و صنعت کاربردهای فراوانی دارد، تصریح کرد: این محصول به صورت خام و بدون فرآوری قابلیت صادرات به دیگر کشورهای خارجی را دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472818

مهمترین اخبار ایران و جهان: