نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:22

حیاط دولت| از واکنش وزیر دفاع به تحولات قفقاز تا رضایت‌ زائران اربعین از خدمات دولت

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه دولت سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 22 شهریور 1402 ) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

امیر آشتیانی: جنگی در منطقه رخ نخواهد داد

 

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد، گفت: مواضع ما کاملاً مشخص است و به هیچ‌وجه هیچ تغییری را در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

وی با اشاره به رصد تحولات منطقه قفقاز، تصریح کرد: روندی که اکنون بررسی می‌کنیم نشان‌ می‌دهد اتفاق خاصی نخواهد افتاد. (متن خبر را اینجا بخوانید)

زارع پور: تا پایان سال تمام روستاهای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل خواهند شد

 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز در حاشیه این جلسه هیات دولت، گفت:  تاپایان سال تمام روستاهای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل خواهند شد .

زارع پور گفت: برخی مناطق به دلیل ارتقاع شبکه حدود ساعت 1 الی 2 شب کاهش سرعت خواهند داشت. درحال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم و 50 درصد به لایه IP کشور اضافه می شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

لطیفی: هر گونه استخدام صرفا از طریق آزمون انجام می‌شود

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مورد جذب نیرو برای دستگاه‌ها گفت: هر دستگاهی اعلام نیاز برای نیرو کند، کمک می‌کنیم آزمون برگزار شود و در فرصت برابر و عادلانه افراد آزمون داده و در دستگاه اجرایی جذب شوند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

تشریح جزئیات همکاری وزارت دفاع و شهرداری تهران

 

علیرضا زاکانی شهردار تهران، درباره جزئیات امضاء تفاهم‌نامه شهرداری با وزارت دفاع درباره ساخت مسکن در تهران گفت: موضوع این تفاهم نامه بهره‌مندی از ظرفیت های وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای ارتقا سطح خدمتگزاری به مردم هم در موضوع حمل نقل و نقل و هوشمند سازی و مسکن است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

اوجی: توافقات خوبی با عراق در حوزه‌های مختلف داشتیم

 

جواد اوجی وزیر نفت نیز در مورد توافقات با عراق، گفت: ما با عراق توافقات خوبی در حوزه صادرات گاز و جمع آوری گازهای مشعل، صدور خدمات فنی و مهندسی داشتیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

ضرغامی: 2 هزار و ۵۸۰ پروژه گردشگری در دست ساخت است

 

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: ما در دو ساله دولت مردمی ۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح کردیم یعنی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان. راهبرد اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و افتتاح آن‌ها بود که افتتاح این پروژه‌ها در همین راستا هستند.

ضرغامی از ساخت 2 هزار و ۵۸۰ پروژه گردشگری، خبرداد و تصریح کرد: بودجه نظر گرفته برای آن‌ها ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است که تکمیل و افتتاح آن‌ها موجب اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهد شد. (متن خبر را اینجا بخوانید)

اسماعیلی: رضایت مندی زائران اربعین از خدمات دولت حدود 70 درصد رشد داشته است

 

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیات دولت با بیان اینکه طبق نظرسنجی زائران اربعین نمره دولت از 100، 81 بود که بسیار بالاست، تاکید کرد: رضایت مندی زائران اربعین از خدمات نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد رشد داشته است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

وزیر علوم: اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشور هستند

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشور هستند و هیچ گاه علاقه‌مند نیستیم که به آن ها بی‌احترامی شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

مرتضوی: نیاز به هیچ ضمانتی تا سقف دریافت ۱۰ میلیارد تومان در صندوق توسعه تعاون نیست

 

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیأت دولت، با تاکید بر اینکه یکی از بسترهای فراهم کردن عدالت اجتماعی، توسعه تعاونی‌ها است، گفت: بانک توسعه تعاون نسبت به افزایش سرمایه به منظور کمک به تعاونی‌های کوچک و متوسط اقدام کرده و از سوی دیگر صندوق توسعه تعاون، سقف ضمانت‌ها را افزایش داده است.

وی افزود: بر اساس این تصمیم تا حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز به گذاشتن هیچ‌گونه تعهد و وثیقه‌ای نیست و صندوق خود ضمانت و بازپرداخت می‌کند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

اسلامی: موارد پادمانی به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است

 

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیأت دولت،  درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: این موضوع واضحی است؛ نمی‌شود تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم ولی آن‌ها هیچ‌کدام از تعهدات خود را انجام ندهند. تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، طبیعی است که ما این روند را ادامه می‌دهیم. این مسئله در گزارش آژانس مشهود است.

اسلامی درباره بخش پادمانی گزارش گروسی نیز گفت: موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفت‌وگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم. ما با دشمنی مواجه هستیم و شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت داده‌اند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

ارائه ۳ پیشنهاد ایران به اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه، گرد و غبار

 

 

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه، گرد و غبار که ۱۸ شهریورماه برگزار شد، ۳ پیشنهاد زیست محیطی ارائه کرد. (متن خبر را اینجا بخوانید)

بهادری جهرمی: 21 مشعل گازی تا پایان سال به طور کامل خاموش می‌شود

 

 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: در کشور 52 مشعل گازی وجود دارد که تا پایان سال 21 مشعل به طور کامل خاموش می‌شوند یعنی گاز آن هدایت خواهد شد که به سرمایه بدل می‌شود.

وی افزود: وزارت نفت برای همه ۵۰ مشعل برنامه دارد که در بازه زمانی عملیاتی خواهد شد. (متن خبر را اینجا بخوانید)

خلجی: دولت به بهبود وضعیت سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای دارد

 

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت، در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت سیزدهم در استان سیستان و بلوچستان، گفت: در جریان سفر رهبری انقلاب به این استان که در دهه هشتاد انجام شده بود، یک انتظاراتی داشتند و مصوباتی هم بود اما در دولت‌های گذشته توجه لازم به آن‌ها انجام نشد ولی در دو سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به وضعیت استان داشته است.

وی افزود: یکی از اقدامات بزرگ دولت بهبود وضعیت گاز منطقه سیستان و بلوچستان است. از دیگر اقدامات در حال انجام موضوع انتقال آب از دریای عمان به سمت استان خراسان رضوی در حال انجام است که هم سیستان و بلوچستان و هم خراسان رضوی را پوشش می‌دهد. این طرح پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم مشکل کم‌آبی شرق کشور را حل کند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

صحرایی: بیش از 100 مدرسه کانکسی سیستان و بلوچستان را جایگزین کردیم

 

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: ۱۰ هزار کلاس درس به صورت هم زمان با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: امسال بیش از 100 مدرسه کانکسی سیستان و بلوچستان را با مدارس جدید جایگزین کردیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498362

مهمترین اخبار ایران و جهان: