نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:51

عملیات ساخت ۱۶ هزار واحد مسکن ملی از سهمیه ایلام در دست اجراست

استاندار ایلام گفت: از مجموع ۳۲ هزار واحد مسکن ملی سهیمه ایلام، عملیات ۱۶ هزار واحد در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان گفت: از مجموع ۳۲ هزار واحد مسکن ملی سهمیه ایلام، عملیات ۱۶ هزار واحد در دست انجام است که از این میزان، مسکن شهری که توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال اقدام است با ۶ هزار و ۸۴۱ واحد بیشترین سهم را دارد. 

وی افزود: از مجموع ۳۲ هزار واحد مسکن ملی ۸ هزار واحد مسکن روستایی است که تاکنون عملیات ۵ هزار و ۷۴۴ واحد آن آغاز شده است. 

استاندار ایلام عنوان کرد: برای طرح نهضت ملی مسکن هیچ‌گونه محدودیتی در الحاق زمین وجود ندارد‌.

وی با اشاره به اینکه هیچ توجیهی از بانک‌ها در قبال عدم پرداخت سهمیه تعیین شده از تسهیلات مسکن ملی پذیرفتنی نیست عنوان کرد: بانک‌ها باید به تکالیف قانونی خود در بحث نهضت ملی مسکن عمل کنند. 

استاندار ایلام در ادامه بیان داشت: همه بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، با قید سهم هر بانک از تسهیلات، توسط اداره کل راه و شهرسازی از طریق صدا و سیما اعلام شود. 

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مسکن و تسریع در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از امروز به مدت ۴ روز و به مدت یک هفته به‌طور مستمر و متواتر جلسات مسکن برگزار می شود عنوان کرد: در نشست‌های بعدی شورای تامین مسکن تنها مدیران کل استانی باید حضور داشته باشند مگر اینکه مدیران متولی حوزه‌ی مسکن خارج از استان باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پیشرفت طرح‌های نهضت مسکن نیازمند همکاری دو سویه بانک‌ها و اداره کل راه و‌شهرسازی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498562

مهمترین اخبار ایران و جهان: