نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:13

بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور وزیر ارشاد

فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ظهر امروز کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و برخی دیگر از مسوولان استانی افتتاح شد.

کلنگ احداث کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد سال ۸۰ در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۵۲۴ متر بر زمین شد. زیر بنای کل کتابخانه ۳ هزار و ۶۰۰ متر است.

اعتبار هزینه شده برای تکمیل فاز اول پروژه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان بوده است و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تامین و خرید تجهیزات هزینه شده است.

برای تکمیل فازهای دیگر پروژه نیز ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

گفتنی است با تکمیل این پروژه ۵۰ درصد به سرانه فضای مطالعه استان اضافه می‌شود.

میز خدمت، نگار خانه، نشریات، خدمات مبتنی بر وب، کلاس آموزش مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، کلاس آموزشی، ساختکده، مخزن کتاب نوجوان، بخش کودک، امانت و مخزن کتاب، خدمات فنی، بخش مرجع، استان شناسی، تالارهای مطالعه عمومی، تالار مطالعه محققین، بخش ناشنوایان و نابینایان از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد است.

ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد پارسال افتتاح شد و در یک سال اخیر نیز تجهیزات و امکانات آن فراهم آمد تا امروز فاز نخست آن رینت به بهره‌برداری برسد و در اختیار عموم قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480118

مهمترین اخبار ایران و جهان: