نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 12:48

میزان صلح و سازش پرونده‌های قضایی گرمه باید افزایش یابد

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت شهرستان گرمه در افزایش صلح و سازش، گفت: انتظار بهبود عملکرد در این خصوص را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح یک شنبه در بازدید از حوزه قضائی شهرستان گرمه اظهار داشت: کوتاه کردن میانگین مدت زمان رسیدگی‌های قضائی و کاهش وارده‌ها و موجودی پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و احقاق حقوق عمومی مردم از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد:: خوشبختانه حوزه قضائی گرمه در برخی از شاخص‌های عملکردی نمره قابل قبولی دارد ولی با توجه به کاهش میزان صلح و سازش در پرونده‌های قابل مصالحه طی چند ماه اخیر انتظار داریم شاهد بهبود عملکردها در این خصوص باشیم.

وی افزود: این شهرستان برای ارتقا و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش، ظرفیت‌های بسیار مناسب دارد لذا باید میزان صلح و سازش افزایش یابد.

براتی زاده گفت: مردم نیز برای افزایش صلح و سازش می‌توانند همراهی و همکاری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن توصیف مزایای مصالحه و تشریح آثار نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه، بیان کرد: بدون تردید آثار و برکات ارزشمند صلح و سازش در مقایسه رسیدگی و صدور و اجرای احکام قضائی بر کسی پوشیده نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492762

مهمترین اخبار ایران و جهان: