نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 11:45

تحول در تعاونی ها نیازمند بهره گیری از جوانان با انگیزه و مبتکر است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تعاون از ابزار و روش های عدالت اجتماعی است و یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی، مشارکت است. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید استفاده از افراد با تجربه، جوان، ایده پرداز و مبتکر حرکت تحولی در تعاونی های کشور و استان قزوین را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد چکشیان صبح امروز در نشست با تعاونی های استان قزوین که با حضور عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، روح الله زارع رئیس اتاق تعاون، در محل اتاق تعاون استان قزوین برگزار شد،  اظهار کرد: نقش مردم در انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است و در هر هر عرصه ای، حضور مردم، موثر واقع شده است.

وی افزود: تعاون از ابزار و روش های عدالت اجتماعی است و یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی، مشارکت است. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید استفاده از افراد با تجربه، جوان، ایده پرداز و مبتکر حرکت تحولی در تعاونی های کشور و استان قزوین را در دستور کار قرار دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی دنیا یک تعریف داشت و بعد از انقلاب تعریف دیگری به خود گرفت، تصریح کرد: تعاون شامل چهار مولفه اقتصاد، مردمی سازی، مشارکت اجتماعی و عدالت اجتماعی است و بر این اساس معتقدیم مسائل اقتصادی که جامعه ما را رنج می‌دهد با حضور مردم حل شدنی است.

این مسوول ادامه داد: فلسفه گفتگو ها این است که بتوانیم به هم اندیشی، همدلی و هم افزایی برسیم تا اینکه چگونه به آن هدف برسیم. یکی از مشکلات اساسی ساختارها این نگاه است که می توانیم بدون اشتراک و هم اندیشی برای رسیدن به هدف ممکن نیست.

وی عنوان کرد: در احصاء مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزش برای اولین بار ۴۰ مسئله به وجود آمد و اولویت بندی شد و در تابستان ۱۴۰۱ بر اساس همین مسائل سند راهبردی حوزه فرهنگی برنامه ریزی شد که سال به سال نیاز به اصلاح و تکمیل دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: حوزه آسیب های اجتماعی که از مهم‌ترین مسائل راهبردی کشور است به این نشست ها اضافه شده است. همچنین در نشست های منطقه ای به دنبال اظهار نظر و اشتراک تجارب در جمع های کوچک هستیم تا برای همه افراد تبیین شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463718

مهمترین اخبار ایران و جهان: