نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:24

جابه‌جایی حدود ۹۷۵ هزار تن کالا در استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: حدود ۹۷۵ هزار تن کالا در سه ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،کلیم اله وثوقی بعدازظهر امروز در بازدید از شرکت های حمل ونقل کالا در شهرستان پارس آباد اظهار کرد: حدود ۹۷۵ هزار تن کالا در سه ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۷۸ هزار تن کالا از استان جابه‌جا شده بود، افزایش ۱۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده، سیمان فله‌ای وکیسه‌ای، سیب زمینی، ام دی اف، گندم، آب معدنی، مصالح ساختمانی، سیر و انواع بنزین بوده است.

صدور بیش از ۶۸ هزار برگ بارنامه در استان اردبیل

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از ۶۸ هزار برگ بارنامه نیزدر استان صادر شده تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده بود که در سه ماهه گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: ۴۳۸ هزار و۲۸۱ تن کالا در شهرستان اردبیل، ۷۷ هزار و ۶۰۹ تن کالا در شهرستان پارس آباد، ۳۱۵ هزار و ۳۲۷ تن کالا در شهرستان نمین، ۳۴ هزار و۵۰۰ تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۲۱ هزار و۷۲۲ تن کالا در شهرستان مشگین شهر، ۷ هزار تن کالا در شهرستان گرمی، ۷۳ هزار و۱۴۱ تن کالا در شهرستان خلخال و بیش از ۷ هزار تن کالا را در شهرستان اصلاندوز جابجا شده که افزایش ۸۲ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان اصلاندوز شاهد هستیم.

وی تشریح کرد:در مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و۸۰۰ تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که در سه ماهه گذشته این رقم بیش از۷هزار تن کالا بود.

افزایش ۳۰۷ درصد جابجایی کالا در شهرستان خلخال

وثوقی در ۳ ماهه گذشته از افزایش ۳۰۷ درصد جابجایی کالا در شهرستان خلخال خبرداد و عنوان کرد: در مدت یاد شده ۷۳ هزار و۱۴۱ تن کالا از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل این رقم حدود ۱۸ هزار تن بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت افزایش ۳۵۷ درصدی را در صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال شاهد هستیم ادامه داد: در شهرستان اصلاندوز نیز صدور برگ بارنامه نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل

وثوقی با اشاره به اینکه ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستند،‌ افزود: ۲باب پایانه با ۱۳ هزار و۵۵۰ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین ۱۲ هزار و۶ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از مردم خواست هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305962

مهمترین اخبار ایران و جهان: