نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:26

غذای صنعتی را جایگزین غذاهای سنتی کنید

اصفهان - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: غذای صنعتی به جهت داشتن سیب سلامت و مهر استاندارد از نظر داشتن ایمنی غذا به مردم توصیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اعتباری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ایمنی مواد غذایی مسئله بسیار مهمی است که ارگان‌های مختلفی در آن نقش دارند و با نظارت کامل معاونت غذا و دارو بر روی تمام مراحل تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی از مزرعه تا سفره، غذای سالم به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی بیان داشت: مصرف غذاهای صنعتی بسته بندی که از زمان تولید تا توزیع آن تحت نظارت است توصیه می‌شود این در حالی است که مصرف غذاهای سنتی که بدون بسته بندی و داشتن سیب سلامت است، از نظر ایمنی غذا تحت نظارت نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه تولید غذای سالم هزینه‌بر است و مردم نباید سلامتی خود را فدای هزینه کم کنند، ادامه داد: «غذای ایمن‌تر، سلامتی بهتر» شعار امسال روز جهانی ایمنی غذا است که در این ارتباط روز پنج شنبه همایشی با حضور مدیر کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و داروی کشور برگزار می‌شود.

وی با اظهار اینکه اگر مردم مصرف کننده بالاترین کیفیت مواد غذایی باشند و آن را مطالبه کنند قطعاً تولید کنندگان نیز تلاش خود را در ارائه تحقق خواسته مردم انجام می‌دهند، اضافه کرد: سلامتی مواد غذایی نباید فدا شود و معاونت غذا و دارو در راستای تأمین و تولید باکیفیت ترین مواد غذایی و رسیدن به بالاترین سطح از ایمنی غذا گام برداشته است و از صفر تا صد مواد غذایی نظارت دارد.

۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند

اعتباری گفت: بر اساس آمار جهانی ۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند از جمله بیماری‌های عفونی، باکتری‌ها، قارچی، ویروسی و آسیب‌های گوارشی است همچنین در بروز بیماری‌های غیر واگیردار همچون سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون نیز عدم ایمنی غذا نقش دارد.

وی تصریح کرد: غذای سالم است که شکر، نمک و چربی کمتری داشته باشند که در همین راستا به دنبال تولید مواد غذایی با کمترین حد از این مواد غذایی هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارتقا ایمنی غذا را چشم انداز معاونت خواند و ادامه داد: در همین راستا نیازمند آماده سازی زیرساخت‌هایی است که در این مسیر حرکت کردیم.

وی خواستار تغییر شیوه زندگی برای رسیدن به ایمنی غذا شد و ادامه داد: رسانه‌ها باید در عرصه مصرف غذاهای ایمنی به مردم باید ورود جدی‌تری یابند.

اطمینانی، دکترای تغذیه و رژیم درمانی نیز در این نشست ایمنی غذا را منوط به رعایت ۴ مورد دانست و افزود: شستشوی دست و ظروف، جدا کردن و قطعه کردن مواد غذایی از جمله مواد خام و پخته است، پختن و فریز کردن مواد غذایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283218

مهمترین اخبار ایران و جهان: