نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:00

تکمیل مجتمع ۱۲۲ واحدی شهر خورموج تسریع شود

بوشهر- امام جمعه دشتی با اشاره به نیاز جوانان به تامین مسکن گفت: تکمیل مجتمع ۱۲۲ واحدی شهر خورموج تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با گرامیداشت روز عرفه اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، لیله القدر را بزرگترین شب و روز عرفه را که روزی با عظمت برای مسلمانان معرفی کرده که در آن اجابت دعا در نزد پروردگار حتمی است. مؤمنین از لحظه‌های این روز برای بخشش گناهان و همچنین اجابت دعا خود استفاده کنند.

وی با تبریک روز عید سعید قربان اضافه کرد: عید بزرگ و سعید قربان، عید رهایی از تعلقات و دلبستگی ها و گذشتن از حتی عزیزترین‌های خود برای اطاعت از معبود است. سنت قربانی کردن و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان و همسایگان، مورد سفارش اسلام و از نشانه‌های سخاوتمندی است.

امام جمعه دشتی با گرامیداشت یکم تیر ماه سالروز تشکیل نهاد پربرکت سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی، از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی و منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده است.

وی ادامه داد: امیدوارم در عرصه فرهنگی و تبلیغی و بر اساس منویات رهبری معظم انقلاب موفق و نوید باشند. از همه نهادها و ادارات شهرستان توقع دارم سازمان تبلیغات را در انجام مأموریت‌ها و رسالت خود یاری کنند.

زاهددوست با اشاره به هفتم تیر ماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام در سال ۱۳۶۰ و آغاز هفته قوه قضائیه گفت: سرعت عمل در صدور احکام و تسهیل امور و پیگیری‌های قضائی رشد خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: انتظار بحق مردم این است که دستگاه قضائی با نظارت دقیق بر گلوگاه‌های فساد برخورد قاطع با دانه درشت‌ها ریشه ظلم و فساد و و ویژه خواری را بخشکاند. چند وقت قبل موضوع بلاتکلیف ماندن مجتمع ۱۲۲ واحدی شهر خورموج را مطرح کردیم و تعیین تکلیف این مجتمع را مطالبه کردیم.

امام جمعه دشتی ادامه داد: متأسفانه بعد از ۱۵ سال و با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد همچنان این مجتمع بلا تکلیف و در حال مستهلک شدن است؛ در حالی که جوانان عزیز ما با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند. امیدوارم با پیگیری‌های دادستان و مسئولان اجرایی این مجتمع تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در آن کشور بیان کرد: تعدادی پیرمرد و پیرزن که همان تروریست‌های دهه ۶۰ هستند و هم و غم و کارشان توطئه و مقابله با ایران و جمهوری اسلامی و تولید اخبار جعلی و تلاش برای فریب افکار عمومی است. یک بار دیگر تشت رسواییشان از بام افتاد و طعم پشت کردن به کشور و ملت خود و دل بستن به وعده‌های دروغ آمریکایی‌ها را چشیدند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: البته وقتی کشوری در سایه دیپلماسی عزتمندانه جایگاهش را در دنیا پس گرفت و اقتدار و عزتش روز افزون شد، دیگر برقراری روابط سیاسی اقتصادی و نظامی با کشورهای منطقه، یا امضای تفاهم نامه‌های مهم رئیس‌جمهور با کشورهای آمریکای لاتین ویا حتی حمله به لانه منافقین در آلبانی توسط خود نظامیان آلبانی یا مفتضح شدن آنها در پاریس، تعجب‌برانگیز نیست. اینها همه و همه نشانه قدرت بازدارندگی بی نظیر ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: همه می‌دانند در دنیای امروز اگر کشور و ملتی قدرتمند باشد به حقش می‌رسد و مورد تکریم و احترام هست و جمهوری اسلامی امروز به برکت خون شهدا و در سایه تدابیر رهبر عزیز و دوراندیش خود قله‌های عزت و اقتدار را فتح کرده است.

لزوم مدیریت مصرف آب و برق

امام جمعه دشتی با بیان اینکه در اسلام زیاده روی در مصرف هر چیزی مذموم و حرام است بیان کرد: ما مسلمان و شیعه هستم نیاید در آمارهای جهانی ما را کشور پرمصرف بشناسند. تابستان گرم اقتضا می‌کند در مصرف انرژی برق و آب صرفه جویی کنیم.

حجت‌الاسلام زاهددوست گفت: استفاده از کولر در تابستان لازم است اما گاهی بدون دقت و توجه کافی دچار اسراف در استفاده از کولر می‌شویم. گاهی ممکن است با یک کولر مشکل گرمای خانه حل شود اما ما طبق عادتمان ۲ یا سه کولر روشن می‌کنیم در حالی که ممکن است همین بی توجهی منجر به قطعی برق جمعی از هموطنانمان در یک نقطه دیگر شود یا خود ما دچار قطعی برق شویم.

وی با تقدیر از بسته تشویقی توانیر تصریح کرد: اگر با خاموش کردن یک کولر غیر ضروری مصرف برق مشترک از متوسط مصرف قبل کاهش یابد مبلغی به افراد پاداش داده خواهد شد و چه بسا مصرف برق افراد کم مصرف رایگان شود. در تابستان صرفه جویی در مصرف آب هم خصوصاً با توجه به خشکسالی و کم بارشی ضروری است.

امام جمعه دشتی اضافه کرد: ادارات و نهادها باید به مسئله صرفه جویی توجه بیشتری کنند و وقتی افراد در اداره حضور ندارند و ضرورتی وجود ندارد باید سیستم سرمایشی اداره خاموش باشد و از مصرف بی رویه برق جلوگیری شود. از فرماندار شهرستان می‌خواهم موضوع اصلاح الگوی مصرف برق در ادارات را با جدیت دنبال کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303818

مهمترین اخبار ایران و جهان: