نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 21:03

ایران وبرزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام همتای برزیلی خود به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک میان دو کشور نوشت: ایران وبرزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام آرتور لیرا رئیس مجلس نمایندگان برزیل به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط میان دو کشور پیامی نوشت: مایلم مراتب خرسندی خویش را از صد و بیست سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور که حاکی از جایگاه و اهمیت ویژه برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، به جنابعالی ابراز کنم.

وی افزود: ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات به ویژه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی وجود دارد که امیدواریم این مهم، با عملیاتی و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقنامه‌های میان دو کشور محقق شود.

قالیباف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و برزیل در آمریکای لاتین می‌توانند با ارتقای سطح مناسبات و مشارکت فعال در همه زمینه‌ها، کانون مهمی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه روابط دو و چندجانبه بین‌المللی، باشند.

وی تاکید کرد: باتوجه به نقش مهم مراودات پارلمانی در تحکیم و تقویت روابط دوستانه، امیدوارم در پرتو اهتمام و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های مجالس دو کشور، شاهد گسترش روز افزون مناسبات، در حوزه‌های مورد علاقه طرفین باشیم. فرصت را مغتنم شمرده، سلامت و موفقیت جناب‌عالی، سعادت و پیشرفت ملت و دولت کشور دوست، برزیل را آرزومندم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313862

مهمترین اخبار ایران و جهان: