نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 08:43

بیش از هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل تسطیح شده است

معاون راهداری استان اردبیل گفت: در سه ماه گذشته بیش از هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل تسطیح شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیدین هاشمی صبح امروز در بازدید از محور نیر-سراب اظهار کرد: بیش از هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل در سه ماه گذشته تسطیح شده است و ۳۸ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها توسط راهداران اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل توسط راهداران خط کشی شده افزود: ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل به طور مستمر نگهداری شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در ۳ ماهه گذشته ایمن سازی ۲۴ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی استان انجام شده و در مدت یاد شده راهداران در دماغه‌ها ونقاط پربرخورد هزار و ۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد و ۸۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده‌اند.

هاشمی در این مدت از رفع افتادگی ۲۴۰ کیلومتر از شانه راه در محورهای اصلی وروستایی استان خبرداد و گفت: ۵۳ عدد از راه‌های دسترسی غیرمجاز نیز انسداد شده است.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور به تهیه ونصب ۲۹۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی وهزار و ۴۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راه‌های استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در ۳ ماهه گذشته ۲۸۵ عدد سرعتکاه آسفالتی، پلاستیکی و مجازی در راه‌های اصلی و روستایی تهیه، نصب، اصلاح و رنگ‌آمیزی شده است.

معاون راهداری استان اردبیل نصب ۵۰۰ مترحفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها و رفوژ میانی، ارتقای ۴۸۶ مترحفاظ انجام شده(نیوجرسی مفصلی)، ارتقای ۲۰۰ شاخه حفاظ انجام شده(گاردریل)، تعمیر ۶۰۰ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، شستشوی ۳۰ هزار عددعلائم، مونتاژ و اصلاح هزار عدد تابلوی انتظامی، رنگ آمیزی ۷۶۰ عددپایه تابلو و علائم،رنگ آمیزی ۳۳ عدد پایه روشنایی و چراغ چشمک زن وتهیه و نصب ۳ عددچراغ های چشمک زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

هاشمی گفت: در این مدت راهداران در راه‌های اصلی و روستایی ۴۰۰ عدد بازتاب ایمنی نصب کرده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1333462

مهمترین اخبار ایران و جهان: