نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:46

«نشر خوبی‌ها» راهبرد و اولویت اقدامات تبلیغات اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه«نشر خوبی‌ها» به عنوان یک راهبرد در اولویت اقدامات تبلیغات اسلامی است، اظهار داشت: نشر خوبی‌ها در ایام ماه محرم به جد از سوی هیات‌ها و مساجد دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه«نشر خوبی‌ها» به عنوان یک راهبرد در اولویت اقدامات تبلیغات اسلامی است، اظهار داشت: نشر خوبی‌ها در ایام ماه محرم به جد از سوی هیات‌ها و مساجد دنبال خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نشر خوبی‌ها باید به جد از سوی همگان دنبال و اجرا شود، تصریح کرد: راهبرد نشر خوبی‌ها چه از طرف یک کاسب یا یک راننده تاکسی و یا از طرف یک استاد دانشگاه خوب است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با پیام راهبردی امام راحل که تبلیغات را مساوی با نشر خوبی‌ها معرفی کردند، در اوایل انقلاب اسلامی تأسیس شد، گفت: این سازمان در طول عمر با برکت خود در حوزه‌های مختلف تبیین و ترویج قرآن و اهل‌بیت (ع) گام‌های مؤثری برداشته است.

احمدی با اشاره به اینکه بدنه عظیم سازمان تبلیغات اسلامی از جریان تبلیغ سنتی در مساجد و هیئات است، شروع و تا تبلیغ نوین در عرصه جنگ شناختی امتداد می‌یابد، اظهار کرد: این برنامه‌ها برای جامعه بزرگ قرآنی، هیئات مذهبی، مادحین و فعالان فرهنگی به صورت مستمر طی سال‌های متمادی جاری و ساری بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید بر روی بانوان و نوجوانان بوده و ویژه‌برنامه‌های خوبی را به این منظور در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: باید در تمام این حوزه‌ها کنشگر از جنس نوجوان و بانوان را شناسایی و توانمند کرد. برای این مهم بنا است ۳ درصد از جمعیت استان ذیل پوشش برنامه‌های سازمان قرار گیرند تا از این طریق بتوانیم جریان کنشگری را در سطح استان تقویت کنیم.

احمدی با یادآوری اینکه در همین راستا و در حوزه مسائل تربیتی و تمرکز بر حوزه کودک و نوجوان برنامه‌هایی را با محوریت مساجد، هیئات مذهبی و مؤسسات و خانه‌های قرآنی در نظر داریم، ادامه داد: بنا داریم امسال در حوزه بانوان و دختران حاج قاسم برنامه‌هایی را با محوریت نهضت پیشرفت بانوان و نیز دختران حاج قاسم انجام دهیم که استمرار آن به صورت جدی در سال‌جاری در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مورد برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان سال‌جاری گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و قرار است با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و متولی برنامه اجرا کنیم که برای ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر بنا داریم اردوی یک روزه برگزار کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در بحث قرآن در استان در زمینه حفظ و قرائت گام‌های خوبی برداشته شده است.

احمدی با اشاره به حضور روحانیان در مناطق مختلف استان و در پایگاه‌های اجتماعی گفت: ۱۱ پایگاه اجتماعی در مرکز و سه پایگاه در سایر مناطق استان فعالیت دارند که امسال بنا داریم به جای ۶۰ روحانی با ۲۵۰ روحانی در زمینه دوره‌های توانمد سازی برنامه اجرا کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: یکی از نگاه‌های ما در برنامه‌های محرم فرزند آوری است که به این مسئله توجه ویژه ای خواهد شد‌.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در استان زنجان گفت: وضعیت استان زنجان در مورد حجاب در قیاس با استان‌های دیگر بسیار خوب است.
احمدی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ هیأت مذهبی در استان گفت: هیات‌های مذهبی ریالی هم از ما کمک دریافت نکرده‌اند و اتکای مردمی دارند، ولی اقدامات و فعالیت‌های بسیاری خوبی دارند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310718

مهمترین اخبار ایران و جهان: