نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 00:00

تکمیل فاز نخست شهربازی گرگان با 1000 میلیارد تومان اعتبار

شهردار گرگان گفت: فاز نخست پروژه شهربازی گرگان با یک هزار میلیارد تومان اعتبار تکمیل خواهد شد و درباره بخشی از پروژه شهربازی با چند سرمایه‌گذار جزء صحبت شده و امیدواریم این رایزنی‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمدرضا سیدالنگی شامگاه دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در سالجاری که در خانه طبیعت گرگان برگزار شد، به آخرین وضعیت پروژه شهربازی اشاره و اظهارکرد: شهربازی گرگان یکی از ابر پروژه‌های این شهر است که ماهانه به‌ طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بودجه در آن هزینه می‌شود.

شهردار گرگان با بیان اینکه فاز نخست پروژه شهربازی گرگان نیازمند صرف یک هزار میلیارد تومان بودجه است، گفت: پیش‌بینی ما در این پروژه این بود که بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای اقدامات بعدی در پروژه شهربازی استفاده کنیم اما تاکنون این اتفاق رخ نداده اما برای اینکه زمان را از دست ندهیم، ایجاد زیرساخت‌ها را ادامه دادیم.

وی بیان کرد: کارهای مربوط به نصب سورتمه و هم چنین ایجاد سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری که بزرگترین سالن سرپوشیده شمال کشور خواهد بود در حال انجام است و امیدواریم در مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

شهردار گرگان اضافه کرد: درباره بخشی از پروژه شهربازی با چند سرمایه‌گذار جزء صحبت شده و امیدواریم این رایزنی‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد.

 

تپه تاریخی قلعه‌خندان ساماندهی می‌شود

شهردار گرگان در ادامه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری را ساماندهی تپه تاریخی قلعه‌خندان عنوان کرد و گفت: طرح و نقشه‌های موردنظر در معاونت زیربنایی شهرداری تهیه شده و در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز تایید شده و اکنون در مرحله فراخوان قرار دارد.

وی افزود: برای این پروژه ۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش‌بینی شده و به یکی از المان‌های شهری گرگان تبدیل خواهد شد.

 

اجرای ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی کوچک در محلات گرگان

سیدالنگی در بخش دیگر سخنانش به اجرای طرح «شنبه‌های جهادی» اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۲ فروردین آغاز شده و تا دهه فجر امسال که مصادف با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، ۴۵ شنبه جهادی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: ریز پروژه‌های عمرانی در محلات شهر وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری از آنها می‌تواند سبب ایجاد امید و نشاط بین شهروندان شود و برای اجرای این پروژه‌های کوچک ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴
منبع: فارس
شناسه خبر: 1312018

مهمترین اخبار ایران و جهان: