نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 09:57

تشکیل حکومت اسلامی از پیام‌های غدیر است

بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل حکومت اسلامی از پیام‌های غدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی جمعه‌شب در جمع مردم آب‌پخش با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مسیر آینده امامت و ولایت را در روز غدیر تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه پیام غدیر برای دیروز و امروز ما حاکمیت اسلام است تصریح کرد: تشکیل حکومت اسلامی از پیام‌های غدیر است؛ در حکومت دینی بین مردم و مسئولان و حکمرانان نباید تفاوتی وجود داشته باشد و مسئولان باید مظهری از مردم جامعه باشند و اگر اینگونه بود آن جامعه را می‌توان یک جامعه اسلامی دانست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تاکید کرد: اگر مسئولان ما توانستند مثل مردم زندگی کنند و در قضاوت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و حکمرانی‌ها اینگونه رفتار کنند می‌توانیم بگوییم که یک حکومت علوی داریم. مسئولی که اهل اشرافی گری، سو استفاده و ویژه‌خواری است نسبتی با حاکمیت علوی ندارد.

رضایی الگوی حکومت‌داری را حضرت امیرالمومنین علی (ع) دانست و بیان کرد: پیام غدیر این است که به شیوه علوی حکمرانی کنیم و در جامعه ما هم باید همین‌گونه باشد و مسئولان با اندیشه خدمت به مردم مسئولیت بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به منظور عمران و آبادانی آب‌پخش اقدامات خوبی آغاز شده است. تعریض ورودی شهر آب پخش مطالبه دیرینه مردم بود که امیدواریم به زودی تکمیل شود.

وی با اشاره به اجرای مجتمع پارک‌های پتروشیمیایی به عنوان فرصتی اشتغال‌زا اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری آب‌پخش نیز به زودی آغاز می‌شود. در حوزه آموزشی نیز طرح‌های خوبی اجرا می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه خرما یکی از مسائل مهم مردم آب‌پخش است بیان کرد: بخشی از خرمای دشتستان در انبارها مانده و فروش نرفته است. برنامه‌ریزی شده تا با کمک دولت باقی‌مانده خرما به فروش برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موافقت‌های لازم برای تهاتر خرما را گرفتیم که تأثیر خوبی بر بازار و قیمت خرما خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341462

مهمترین اخبار ایران و جهان: