نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 19:02

ژنرال ارشد اوکراین: 350 هزار نظامی روسیه در جنگ علیه اوکراین حضور دارند

فرمانده بلندپایه ارتش اوکراین ادعا کرد که ارتش روسیه ده‌ها هزار نیرو در جنگ علیه اوکراین به خدمت گرفته و کی‌یف نیز خود را آماده ضد حمله می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرمانده بلندپایه ارتش اوکراین روز چهارشنبه ادعا کرد که ارتش روسیه ده‌ها هزار نیرو در جنگ علیه اوکراین به خدمت گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری «یوکرین فورم» ژنرال «سرهی نایف» فرمانده نیروهای مشترک اوکراین گفت که روسیه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نظامی را  برای جنگ علیه اوکراین مستقر کرده است.

وی گفت که اوکراین اکنون در حال آماده سازی نیروهای خود برای یک ضد حمله است، اما زمان آن یکی از اسرار نظامی است.  

نایف گفت که شمار نیروها و تجهیزات در ارتش روسیه مهم است، اما کیفیت نیروهای اوکراینی بر تعداد نیروهای روسی برتری خواهد داشت.

نایف گفت: «به همین دلیل است که ما به تسلیحات غربی نیاز داریم که به طور قابل توجهی بهتر از نمونه‌های شوروی سابق است که ارتش روسیه به آن مجهز شده است.»

در ماههای گذشته، ارتش روسیه حملات در شرق باخموت را تشدید کرده است و ارتش اوکراین توان مقابله با نیروهای روسیه را ندارند و تلفات زیادی در این منطقه از سوی نیروهای اوکراینی برجای مانه است.

اواسط بهمن ماه، شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی با اشاره به درگیری‌های شدید میان نظامیان اوکراینی و ارتش روسیه، گزارش داد که شهر «باخموت» به چرخ گوشت نیروهای اوکراینی تبدیل شده است (جزئیات بیشتر).

رئیس‌جمهور اوکراین نیز در این خصوص گفته بود که وضعیت در خط مقدم‌ درگیری در شرق اوکراین با اعزام هر چه بیشتر سربازان روسی به جنگ در حال دشوارتر شدن است.

روسیه روز سه شنبه نیز اعلام کرد که کل خسارات ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه «دونباس» به ۳۸۶ هواپیمای نظامی، ۲۱۰ بالگرد، ۳۱۹۳ پهپاد، ۴۰۵ سامانه پدافند هوایی، ۷۹۴۵ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۱۰۳۱ موشک‌انداز چندگانه و ۴۱۵۷ قبضه توپخانه و خمپاره رسیده است.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1051162

مهمترین اخبار ایران و جهان: