نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 00:15

تفاهمنامه ای برای حفظ میراث آب در گلستان

گرگان- در راستای همکاری موزه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت ها برای حفاظت، ساماندهی و معرفی آثار منقول تاریخی و فرهنگ‌سازی در زمینه میراث آب، تفاهمنامه ای بین میراث و آب منطقه ای گلستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه، در مراسم روز ملی آب و سالگرد تأسیس موزه آب استان، تفاهم‌نامه همکاری‌های موزه‌ای فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و شرکت آب‌منطقه‌ای استان منعقد شد.

این آیین با حضور محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، سیدمحسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان و علی شاهینی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این آیین گفت: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های مشترک موزه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین برای شناخت، حفاظت، مرمت، ساماندهی و معرفی آثار منقول فرهنگی تاریخی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و فرهنگ‌سازی در زمینه «موزه‌ها» و «میراث آب» منعقد و مبادله شد.

سیدمحسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم گفت: موزه تخصصی آب را از سه سال گذشته با هدف ارتقا فرهنگ بهره‌وری آب و افزایش اعتمادبه‌نفس ملی به‌ویژه در نوجوانان اجرایی کردیم.

علی شاهینی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان هم گفت: انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شرکت آب منطقه‌ای استان نشان از توجه دو دستگاه به اقدامات فرهنگی است که جای تقدیر دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089462

مهمترین اخبار ایران و جهان: