نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 08:47

تصمیمی بر افزایش قیمت نان در ایلام اتخاذ نشده است

رئیس اتحادیه آرد و نان ایلام گفت: مصوبه ای در استان ایلام مبنی بر افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است‌.

جعفر شیری رئیس اتحادیه آرد و نان ایلام، صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مصوبه‌ای در استان مبنی بر افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است هرچند این اتحادیه پیگیر افزایش متعادل قیمت نان در استان از سوی کارگروه آرد و نان است.

وی افزود: یارانه و سود حاصل از فروش سامانه نانینو جوابگوی هزینه‌های نانوایی‌ها نیست و پیشنهاد این اتحادیه به کارگروه آرد و نان استان افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نان است.

رئیس اتحادیه آرد و نان ایلام یادآور شد: نانوایی‌های استان باتوجه به افزایش تورم، قیمت بالای مواد اولیه چون خمیرمایه و نمک، هزینه‌های جاری، اجاره بهای مغازه، بیمه و پرداخت حقوق کارگران و دیگر هزینه‌ها به افزایش قیمت متعادل نان نیاز دارند.

وی اضافه کرد: برخی استان‌های کشور افزایش قیمت نان را اجرا کرده اند و ایلام نیز بعد از تغییر نرخ نان در استان‌های همجوار، اقدام به افزایش نرخ نان در استان می‌کند. 

شیری ادامه داد: این افزایش قیمت در صورت تصویب و اجرا توسط کارگروه آرد و نان در سبد خانوار‌های استان محسوس نیست.

وی تاکید کرد: تورم سنگین و هزینه‌های بالا باعث ورشکستگی و تعطیلی برخی از واحد‌های نانوایی شده است که تعطیلی واحد‌های نانوایی باعث بروز مشکل برای مصرف کنندگان و افزایش جمعیت بیکاران می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۶۸۹ واحد نانوایی دارای مجوز در استان وجود دارد که سهم شهر ایلام ۲۷۶ واحد است که از این تعداد ۲۱۶ واحد فعال هستند و مابقی به علت عدم توجیه اقتصادی تعطیل شده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431562

مهمترین اخبار ایران و جهان: